Boomerang_3D2

Boomerang-butikk på Strømmen

Boomerang ekspanderer i Norge og åpner ny konseptbutikk i Strømmen storsenter i høst.

Publisert

Butikken blir på 130 kvadratmeter og skiller seg ut fra mange av de andre senterbutikkene med egen fasade. Rundt 60 prosent av arealet skal brukes til herreklær, 40 prosent til dameklær. I Sverige har Boomerang 34 konseptbutikker, og Kathrine Meiner regner med at det blir flere i Norge etter hvert også. – Men engrossalget er viktigst, understreker hun.

– Vi er godt fornøyd med utviklingen i Norge. Vi var desidert størst på herreklær i starten, men har hatt en fin økning på dameklær de siste sesongene. Vi har også utviklet en skokolleksjon som vi har hatt ett innsalg på, og som blir godt mottatt.

Svein Transeth Sportswear står bak både Gant og Boomerang i Norge, og det er naturlig å sammenligne de to merkene og vurdere konkurransen dem imellom. Kathrine ser ingen konkurranseproblematikk:

– Merkene fungerer godt hver for seg og sammen. Boomerang er mer skandinavisk, mer preget av sjø og hav enn Gant. Det er smalere snitt, og litt røffere vasker, samtidig som det er klassisk og preppy, slik at det gjerne kan ligge ved sien av Gant og komplettere, ikke konkurrere, hevder hun.

Boomerang har fått et skikkelig løft etter at en av GANT-gründerne, Lennart Bjørck, gikk inn på eiersiden og gjorde endring i både design og organisasjon. Merket er stort i Sverige (300 millioner i fjor) og i god vekst i Norge, Danmark, England og Finland.

Powered by Labrador CMS