Strømmen Storsenter årets kjøpesenter

Strømmen Storsenter ble kåret til Årets Kjøpesenter under Kjøpesenterkonferansen i Bergen torsdag kveld. Med seieren er senteret også med i finalen i kåringen av Årets Nordiske Kjøpesenter.

Publisert

Prisen Årets Kjøpesenter deles ut av Nordic Council of Shopping Centers. Strømmen Storsenter har vunnet prisen en gang før, i 1999.− Strømmen Storsenter er et av de mest profesjonelle kjøpesentrene i Norge, og kan vise til stor besøks- og omsetningsutvikling i et svært konkurranseutsatt handelsområde. De holder et høyt nivå på alle parametere, og har gjort et forbilledlig arbeid med butikkmiks og sitt strategiske markedsarbeid, sier juryleder Line Victoria Berg.

Vekst i flatt marked

Strømmen Storsenter er et av landets største kjøpesentre med til sammen 200 butikker. Flere enn noe annet senter i Norge. Senteret skiller seg særlig ut ved å ha hatt en imponerende organisk vekst i et ellers flatt marked og i en konkurranseutsatt region. I første halvår 2015 har senteret hatt landets beste utvikling i besøk og omsetning.− Senterets ledelse har arbeidet profesjonelt og bevisst med sammensetning og tilpassing av forretninger, og har en fin miks av lokale og større aktører. Juryen er også imponert over samhandlingen mellom gammel og ny del som skaper en særegenhet og opplevelse for kunden, sier Berg.

Smart og effektiv markedsføring

Senteret har også vært ledende i utviklingen av markedsføringen i kjøpesenterbransjen. Til nå har senteret oppnådd 28 000 medlemmer i sin kundeklubb, svært god synlighet og et stort engasjement i sosiale medier og solgt gavekort for 30 millioner kroner. De har også hatt stor suksess med personal shopper og ble i 2014 kåret til «Best Place to Shop» i Osloregionen.

. Senteret har gode løsninger for å tilrettelegge, optimalisere og effektivisere daglig drift for sine leietakere. Driften av senteret kan også med utstrakt bruk av moderne verktøy for driftsoptimalisering vise til redusert energiforbruk og –kostnader.

På kjøpesenterkonferansen fikk Amfi Alta prisen for beste driftsteam. Kicks ble kåret til beste butikkjede og Aker Brygge fikk pris for beste markedsføringskampanje.

Powered by Labrador CMS