volt-1
volt-1

Volt vil doble i Sverige

10 nye butikker i fjor, 12 i år og like mange neste år. I tillegg blir en rekke butikker bygget om og oppgradert. Volt er i sterk vekst og vil trolig passere en halv milliard i omsetning i år. Sverige er et viktig satsingsområde. Der har kjeden i dag 25 butikker og vil doble de neste årene.

Publisert

Toni Colin har vært konstituert administrerende direktør det siste året, men er nå ansatt på permanent basis. Han bekrefter at Sverige vil være det viktigste satsningsområdet og at målet er å komme opp i rundt 50 butikker.

- Vi har hatt vekst i både omsetning og resultat de siste årene, og med det konseptet vi har nå, som blir så godt mottatt, er det lett å være offensiv. Målet for 2015 er å passere en halv milliard i omsetning, sier kommunikasjonssjef Thomas Hamre.

De fleste nye butikkene kommer i Sverige, og videre vekst i Sverige blir prioritert.

- Vi fokuserer på Sverige i to år til, siden vil vi vurdere andre markeder. Flere europeiske land er interessante, sier Hamre og Colin.

Thomas Hamre (t.v.) og Tony Colin.

Merkevareprofil

Volt skiller seg ut fra de fleste andre kjedene i Varner-konsernet ved å jobbe med internasjonale merkevarer. Unntaket er «These Glory Days», som er kjedens eget merke.

- Vi ønsker å fremstå som en multibrandbutikk med attraktive varemerker. Internasjonale merkevarer er viktige for oss. De to siste årene har vi hevet profilen noe og blitt mer «dresset» ved å ta inn nye, attraktive merker som Eton, Oscar Jacobson, Filippa K, J.Lindeberg og Whyred. Men Volts eget merke, These Glory Days er unikt for oss, et viktig merke som selger bra. Det står for rundt 30 prosent av omsetningen og er en viktig konkurransefaktor, sier Hamre og Colin.

I utgangspunktet skal sortimentet deles i tre: en tredel jeans, en tredel casual og en tredel konfeksjon. Men vi ser at sko, vesker og andre tilbehørprodukter blir stadig viktigere, både for å etterkomme kundenes ønsker om komplette antrekk, men også fordi de utgjør en stadig viktigere del av omsetningen, sier Hamre og Colin.

Powered by Labrador CMS