
Day Birger et Mikkelsen til Oslo
Det danske merket DAY Birger et Mikkelsen åpner to konseptbutikker i Oslo 1. og 8. mars.
Day Birger et Mikeklsen åpner to butikker i Oslo. - Norge er viktig for oss og betraktes som vårt hjemmemarked, sier Keld Mikkelsen.

Det danske suksessmerket DAY Birger et Mikkelsen satser stort på det norske markedet. 1. og 8. mars åpner to nye konseptbutikker i Oslo. Hele merkets univers vil være tilgjengelig i de nye butikkene - DAY Woman, 2ND DAY, DAY MEN og DAY HOME.
Keld Mikkelsen, som startet merket i 1996, gleder seg over det norske markedets potensial. Han kommer selv til åpningen av den første butikken, 1. mars.
- Allerede to år etter lanseringen i 1997 trådte vi inn på det norske markedet, og vi oppfatter derfor på mange måter det norske markedet som et slags hjemmemarked. Vi har gjennom de siste 11 årene opplevd stor etterspørsel blant norske forbrukere – og nå mer enn noen gang. DAY Birger et Mikkelsen har utviklet seg og er blitt mer sexy. Det gleder vi oss til å vise de norske forbrukerne, sier Keld Mikkelsen.
Butikken er bygget som en leilighet. Denne måten å bygge butikk på er nytt for merket, og Norge er det første landet der DAY Birger et Mikkelsen gjennomfører denne nye layouten for butikkene sine. Man kommer inn i entréen, forsetter videre til kjøkkenet og går videre inn i biblioteket. Hvert rom gir ulike opplevelser og fremmer kolleksjonenes særpreg.
Jeanett Bakke, som er daglig leder og eier av butikken i Hegdehaugsveien, er spent på åpningen.
- Vi har samlet DAY sine forskjellige identiteter i en helt unik atmosfære og føler at vi nå endelig får vist konseptet fra dets beste side, sier hun.
DAY Birger et Mikkelsens andre konseptbutikker åpnes i Byporten kjøpesenter.