Edblad satser på ekspansjon i Norge

Edblad satser i Norge

Det svenske smykkemerket Edblad satser på ekspansjon i Norge sammen med Attention Brands.

Publisert

Edblad har i løpet av årene bygget seg opp gode samarbeid med flere norske forhandlere og etablert seg med gode resultater på det norske markedet. Når varemerket nå skal satse ytterligere kreves det større innsats. Edblad inngår derfor et samarbeid med Attention Brands for å kunne gi tettere oppfølging og raskere leveringer.

Øyvind Torgauten sammen med selgerne Nanna Røed og Maria Nynes

- Attention Brands er et respektert og etablert norsk selskap. Med gründer og daglig leder Øyvind Torgauten i front er jeg overbevist om at Edblad og våre norske kunder kommer få en enda bedre salgsutvikling og serviceopplevelse, sier daglig leder, Eva Boding i Edblad.

Edblad er et svensk designmerke, etablert av Hans og Cathrine Edblad i 2006, med et mål om å bygge et ansvarlig og etisk selskap med bærekraftige produkter. Edblad skaper smykker, accessoirer og detaljer i stål, med høy kvalitet og en unik Edblad-design. De beskriver sin visjon slik: å oppmuntre alle kvinner til å være seg selv og uttrykke sin personlighet – enchance you.

- Vi er stolte over å ha fått tilliten til å ta Edblad til det neste nivå på norske markedet. Vi ser et enormt potensial i dette varemerket. Med vår erfaring ser jeg og mine kollegaer fram til å gi både eksisterende og nye kunder en enda bedre utvikling, sier daglig leder Øyvind Torgauten i Attention Brands.

Internasjonale merker

Calvin Klein er med i merkeporteføljen

Attention Brands er i tillegg agent for Calvin Klein og Tommy Hilfiger Underwear og Swimwear. Calvin Klein Performance gjør også at det også finnes sportsbutikker på kundelisten. I oktober lanseres Nike Mens Underwear via Attention Brands. Siden oppstart i 2017 har selskapet vært distributør for det svenske merket HappySocks.

Showrommet ligger i Øvre Slottsgate 7 i Oslo hvor innsalgene foregår, og i Fredrikstad sørger Stine Bustgaard for at det er kontroll på logistikk og økonomi.

Ute hos kundene

Tommy Hilfiger undertøy og badetøy

- Vi jobber på den «gammeldagse» måten: er stadig på veien og jobber ute i butikkene hos kundene. Derfor vil Edblad passe godt inn i vår merkeportefølje. Vi jobber med produkter som har høy omløpshastighet og dermed suppleres hyppig. Vi jobber også med forhåndsordre på sesongene, men vi ser at ca 60 prosent av vår totale omsetning kommer fra suppleringer. Ved å reise systematisk og regelmessig er vi alltid oppdaterte på våre kunders behov, og vi lærer alltid noe nytt ved å bruke mye tid i markedet.

Torgauten har lang bransjeerfaring, og vet at oppskriften på å bygge opp og ha suksess med et merke, er hardt arbeid og tett kontakt med kundene. - Det er inspirerende, men samtidig krevende å jobbe med store, internasjonale merker. Det er svært viktig å ha dedikerte, dyktige medarbeidere som står på hele tiden. Vi er tre personer som har hvert vårt salgsdistrikt. For å få innspill og gode råd i rollen som leder har jeg med Tormod Stene Johansen som medeier og styreformann og et styre med erfarne, dyktige bransjefolk; Ole Johan Stene Johansen og Thomas Ingebrigtsen

Attention Brands er distributør for Happy Socks

Etter fem år på marketing og retailsiden av Diesel grunnla Thomas Ingebrigtsen Conversion, som utelukkende jobbet med innsikt for retail i norske kjøpesentre. I dag er Thomas ansvarlig for Fluxloop sin satsning på retail ved bruk av mobil- og lokasjon-teknologi for innsikt og markedsføring. – Dette er spennende og kommer til å påvirke varehandel på mange måter, sier Torgauten.

Powered by Labrador CMS