
I kø for Barfota
- Godt forarbeid. Det er oppskriften! Hanne Danielsen i Pia Design smiler lett stresset, men lykkelig midt i vrimmelen av kunder på Barfota-standen på Gavemessa på Lillestrøm. Det er tett med folk, og Danielsen har en lang, lang liste med avtaler for dagen.
Masse folk på Barfota-standen

- Skikkelig moro med så mye folk, men de kommer ikke av seg selv. Vi jobber hardt og systematisk før messa med å ringe og gjøre forhåndsavtaler, og kundene kommer som avtalt. Vi hadde så god respons på forarbeidet at vi stiller med 13 medarbeidere på standen og har gjort åtte avtaler pr. time. Da har vi fortsatt plass til drop-in-kunder.
Pia Design har mange Barfota-kunder i interiør- og livsstilsbutikkene som kommer på Gavemessa. Kombinasjonen av klær, skjerf, interiørartikler fungerer meget bra. Den nye serien med gaveartikler med motiv fra gamle Holmenkollen som de har fått tilgang til i Skiforeningens arkiver bidrar også sterkt til at det er trangt på standen.
INteriørartikler med gamle skimotiver har slått bra an for Barfota

Godt besøkt messe
Rundt 500 utstillere tok i mot en jevn strøm av innkjøpere på åpningsdagen av Gave- og Interiørmessen i Norges Varemesse på Lillestrøm torsdag. Arrangørene hadde lagt opp et seminarprogram med trendforedrag av Pej-gruppen og trendbyrået Spott fra Danmark, med designerduoen Arne Carlos og foredrag om nett handel med Lars Fredriksen fra Oslo Handelsstands Forening.
Mye nytt

- Det er mye nytt og spennende på høstens messe, som har sterkt mote- og fashionfokus, sier prosjektleder i Norges Varemesse, Jan Gjære. - Hall B på messen er som i de senere år, forbeholdt klær, mote, smykker, bijouteri og tilbehør.

Bra trøkk på standen til Please Jeans, Chill NOrway og Bæltekompaniet.
Bibba.no var godt fornøyd med første messedagen.