
Stor interesse for nye merker
- Malvin har vært en suksess hittil i Moteuka. Det er morsomt å ta inn et nytt merke som vekker så stor begeistring hos innkjøperne, sier Daniel Kristensen i Kristensen Agenturer. Flere andre nye merker møter også god respons. Mange innkjøpere er svært interessert i nye merker og produkter i butikken.
Stor interesse for det nye merket Malvin hos Kristensen Agenturer.

Far og sønn Kristensen tar mot kundene i nyoppusset showrom i Norsk Moteforum og er godt fornøyd så langt. Interessen for det nye merket Malvin er upåklagelig. – Det er hyggelig å registrere at innkjøperne er optimistiske og offensive. Selv om høsten var tøff for mange, er de tydeligvis klar til å satse, sier Kristensen. Han får medhold fra mange leverandører, både i Moteforum, i Maridalsveien og ellers rundt om i byen. Det er god messestemning.
God start for det svenske herremerket Erla

God start for Erla
Også Roy Andersen og Frode Myrvang i Hydro Tekstil er fornøyd. De har nettopp startet med det nye svenske herremerket Erla, som tre tidligere Rappson-drivere står bak. – Det er stor interesse for et merke som kan tilby god kvalitet til gode priser, og med kalkyler som det er mulig å tjene bra med penger på. Kombinasjonen av kvalitet, pris og et stort suppleringslager i Norge med miks og match i alle størrelser gjør at vi har fått mange nye kunder, sier Andersen og Myrvang. De deler showrom med Allsize og Meyer bukser i Norsk Moteforum.

Norske espadrillos

Britt Aastvedt i Executive Gifts gleder seg over responsen på sitt nye sko- og veskemerke GitteDaa. Etter mange år som agent tok hun spranget og designet sin egen kolleksjon. Skoene er espadrillos og sammenleggbare ballerinasko.
To-i-ett-vesker

Veskene er to i ett, med en innerveske som kan tas ut og brukes for seg selv. I tillegg har hun toalettmapper og sminkesett i kolleksjonen. Alt med omgående levering. – Det er norsk design, det er kvalitetsmaterialer, det er gode priser og litt overraskende, frekke løsninger. Skoene er fargerike, med god lest og passform, sier hun. Aastvedt deler showrom i Norsk Moteforum med Anne Sauro i Bibba as, norsk skoprodusent som startet med en liten kolleksjon for fire år siden, og som har vokst kraftig både når det gjelder antall kunder og bredden i kolleksjonen.

Sammenleggbare ballerinasko
Blått og klassisk

Blått og klassisk for Anne Sauro i Bibba as
- Utgangspunktet mitt var sko og støvletter som skilte seg ut, det litt spesielle med bling og stilige detaljer. Dette har vi fortsatt med oss, men vi har etter hvert utvidet kolleksjonen og har fulgt trenden og gått mer i klassisk retning i denne kolleksjonen. Det er en klar trend at stadig flere foretrekker mer klassiske sko- og støvlettyper. Det gjelder i stor grad også når det gjelder farger. Det går mye i sort og brunt, men blå blir en stadig viktigere farge, sier Anne Sauro, som er glad for å registrere at stadig flere klesforretninger tar inn stadig mer sko.
–Mange lager seksjoner og hyller med sko som både er dekorative, skaper spenning i butikken og som gir god tilleggsomsetning, sier hun.
Hun har designet høye støvletter med stretchfelt i skaftene. – Det er ikke alle som har helt sylslanke legger, og som sliter med å få på seg høye støvletter. Med stretchfeltene er dette problemet borte, sier hun.