ola-mæle

Ola Mæle inn i Follestad

Etter ti års pause fra motebransjen gjør "motekongen" Ola Mæle comeback ved å inngå avtale med Bengt og William Follestad om kjøp av 50 prosent av aksjene i merkevarekjeden Follestad.

Publisert

Kraftfullt comeback av Ola Mæle med oppkjøp av 50 prosent i Follestad. Fra venstre William Follestad, Ola Mæle og Bengt Follestad.

Follestad har sju høyprofilerte butikker i Oslo sentrum, Bærum og Akershus og omsatte i 2013 for 148 millioner kroner med meget god lønnsomhet. Kjeden har betydelige vekstplaner som innbefatter ny butikk på Jessheim Storsenter, nyoppussede Paleet på Karl Johan og nye Fornebu senter i løpet av 2014. Follestad-kjeden regner med å omsette kjente merkevarer som bl.a. Hugo Boss, Burberry, Moncler og Mulberry for over 200 millioner kroner i løpet av året. Follestad-kjeden ble etablert allerede i 1923 og hadde i fjor 90-års jubileum.

Bengt og William Follestad er derfor 3. og 4. generasjon i ledelsen av bedriften.

Ola Mæle, som var med å bygge opp Bik Bok-Gruppen på 1980-tallet og Voice of Europe-gruppen på 1990-tallet, har lenge ønsket å være med på å bygge opp en ny stor virksomhet i motebransjen.

Gjennom Follestad ønsker Mæle sammen med gründerne å bygge et kraftsenter i norsk og skandinavisk mote.

Powered by Labrador CMS