intown-1

Soft Boheme by InTown

Danske B&C Textiler lanserer Soft Boheme by InTown, et merke som har premiere i Norge med sin vårkolleksjon 2014 når Eirik Hopland og Egil Nordvik starter innsalget de neste månedene.

Publisert

B&C Textiler har fra før merkene InTown og Miss Baron. - Den nye kolleksjonen kompletterer vår palett med merker, sier adm. direktør Claus Zink.

Hopland og Norvik kommer snart til å være ute på veien for å presentere den nye kolleksjonen, og under messen i august åpner B&C Textiler sitt nye showrom på vel 100 kvadratmeter i Bella Center for å presentere alle de tre merkene. Rommet er oppdelt i tre seksjoner som avspeiler identiteten på Soft Boheme by Intown, InTown og Miss Baron.

Den danske virksomheten har jobbet intenst for å spisse og forsterke profilene og det designmessige uttrykket på de to eksisterende merkene. Og parallelt har Soft Boheme by InTown blitt utviklet.

- Vi har merket en stor etterspørsel etter myk bohemstil, og vi har hatt stor suksess med denne typen klær som vi har designet under InTown. Men det ga litt flimmer i forhold til den profilen InTown har. Derfor valgte vi å utvikle et nytt merke, som kjører en ren, boheminspirert stil med fokus på det myke og lette uttrykket. Soft Boheme får fire årlige, fargekoordinerte kolleksjoner, sier Claus Zink, som gleder seg til å presentere det nye merket for nye og gamle kunder.

Skjerpet profil

Både Miss Baron og InTown framstår som fornyete og skarpe i sine uttrykk.

- InTown har fått mer fokus på et sporty og casual uttrykk. Vi har gått tilbake til basic og fokuserer på merkets designmessige røtter, nemlig det fargerike, friske og funksjonelle, sier Egil Hopland.

– InTown-kundene forventer klare og mange farger, og den forventningen vil vi etterkomme i alle sesongene, uansett hva den aktuelle motetrenden ellers dikterer, supplerer Egil Nordvik.

InTown har dessuten beholdt og styrket sine to undermerker InTown Outerwear og InTown Jeans. Jeans har utvidet antall kolleksjoner fra to til fire, og på jeanssiden fortsetter merket sin suksess med bukser under konseptet «shape it up», som slanke og strammer.

Miss Baron får en sterkere og fornyet profil. – Det er et sofistikert merke med fokus på raffinerte materialer, spennende detaljer, et fashionorientert fargeunivers og et design som skiller seg ut. Kolleksjonene fra Miss Baron matcher sesongens aktuelle, internasjonale motetrender, sier Egil Nordvik.

B&C Textiler kompletterer profileringen av de tre merkene med handtags, emballasje, dekor og andre visuelle virkemidler, slik at alt rundt produktene blir tydelig og viser klart at det dreier seg om tre individuelle merker, sier Claus Zink.

-Har de ingen ting til felles?

-Jo, de står alle for høy kvalitet til kommersielle priser. Men fordi de har markant forskjellige profiler og stiler, er det ikke noen fare for kannibalisme mellom merkene, og de kan gjerne føres av samme forhandler, sier Zink.

B&C Textiler har Skandinavia som sitt hovedmarked, men selger også i England, Irland, Skottland og Holland. I nær framtid vil det bli satset mer på det tyske markedet.

Stikkord Soft Boheme by InTown

- Soft Bohemian

- Harmonisk fargeunivers

- Stilfullt og unikt

- Let tog mykt uttrykk

- flere lag i sikker stil

Stikkord InTown

- Casual mote

- Basic styles

- Klare farger

- Sporty og frisk stil

- Komfort, funksjonalitet og passform

Stikkord Miss Baron

- Sofistikert og storbyinspirert

- Uttrykk og detaljer som skiller seg ut

- Fokus på detaljer og overraskende design

- Sterk moteorientert

Fargeunivers avstemt etter internasjonal trend.

Powered by Labrador CMS