25 år med omgående levering

Det danske moteselskapet Sisters Point kan se tilbake på 25 år som moteselskap med omgående levering.

Publisert

Merket ble etablert av Allan Freivald i 1995. Den første kolleksjonen ble presentert i februar 1995. Med omgående levering som spesiale har Sisters Point alltid vært vant til å snu seg raskt og være fleksible og forandringsvillige. Noe som har gjort at de har vokst seg sterke i sitt segment, og som gjør at de har klart å takle problemene under koronapandemien på en god måte.

- Som virksomhet og merke er vi vant til å skulle endre retning raskt som en speedbåt. Det har vi gjort mange ganger i årenes løp. Den siste tiden har vist at det er en stor fordel å være et fleksibelt motemerke, sier Rasmus Buus Nielsen i et intervju med bladet Tøj. Han har vært medeier og administrerende direktør for Sisters Point i over ti år, inntil han og kona Susanne Buus Nielsen overtok hele virksomheten i 2018.

Virksomheten har levert økende omsetning og positive resultater i en årrekke. 2019 var ikke noe unntak: Med en bruttofortjeneste på 28,5 millioner og et driftsresultat på 11,5 millioner danske kroner fortsetter veksten og den positive utviklingen.

Hanne Thorsen

Hanne tråkket løypa

Hanne Thorsen har vært en del av den danske suksessen siden hun fikk agenturet for Norge i 1997 og har bygd opp Sisters Point til å bli et stort og populært merke. Hun var av de første som tråkket opp løype for «omgående» varer i motebransjen. Det tok tid før kundene vennet seg til at de kunne gjøre innkjøp i sesong, men i dag har innkjøpsmønsteret endret seg radikalt. Andelen forhåndsordre er betydelig redusert – det samme har risikoen for butikkene:

- Tidligere tok butikkene all risiko ved å kjøpe så å si hele varebeholdningen på forhånd. Vi som leverer omgående sørger for å redusere risikoen for feilkjøp. Ting endrer seg så raskt i dag at det rett og slett ikke er forsvarlig å kjøpe inn alle sesongvarene et halvt år i forveien. Derfor har vi som omgående-leverandører bidratt til å endre butikkenes innkjøpsrutiner og redusert risikoen for innkjøperne.

- Butikkene blitt mye flinkere til å planlegge innkjøpene, og de er mye mer bevisste på å holde av penger for å kunne utnytte de mulighetene som finnes i sesong. Noe som skjerper konkurransen og stiller stadig større krav til oss leverandører. Vi må ha riktige varer til riktig pris, til riktig tid. Og så må vi som selger bare stå på! Nå har jeg opparbeidet meg en solid kundekrets som vet at jeg kommer, slik at de får jevnlig påfyll av nye varer, sier Hanne.

Powered by Labrador CMS