Stort løft for Noranorway:

Plastbjørner har gitt et skikkelig løft for Lars Bjerkeengen og Noranorway

- Gøy å møte så mange optimistiske innkjøpere!

- Helt vilt! Jeg gleder meg på egne vegne og synes det er kjempemoro å møte en så enorm positivitet og optimisme hos innkjøperne, og at det nå er full fart igjen etter koronapandemien, sier Lars Bjerkeengen i Noranorway.

Publisert

Han har hatt en fantastisk salgsutvikling det siste året, og kan sier det virker som kundene er i støtet etter at samfunnet er i ferd med å åpne igjen etter pandemien. Antall nye kunder, bestillinger og suppleringer fra eksisterende kunder har strømmet på så til de grader at det har blitt meget lange dager for å holde seg a jour med utsending av varer. – I utgangspunktet blir varene pakket og sendt samme dag som bestillingen kommer inn, men pågangen har vært så stor at vi har ligget litt etter i perioder, og det beklager vi, sier han.

Større og bredere

Bjerkeengen har i lang tid hatt ambisjoner om å utvide sortimentet for å kunne fremstå som en totalleverandør av tilbehørvarer. Smykker er og blir utgangspunktet og hovedproduktene, men i årenes løp har det kommet til mer tekstil, som skjerf, caps, t-shirts og hoodies.

HugMe

Storselgeren det siste året har vært bjørner – under varemerket Hug me. – Trenden med plastbjørner kom fra USA, og som vi var svært tvilende på om vi skulle henge oss på. Men så kom pandemien med avstandsbegrensninger og klemmeforbud. Vi var likevel tvilende til en plastbjørn, det betød liksom ikke noe, det måtte være noe mer. På nyhetene var oppslaget at det nordmenn savnet mest var en klem, da falt bitene på plass. De fleste husker vel sin første bamse, den som var med deg de første årene. Hittil har vi solgt nærmere 70.000 bjørner! HugMe er registrert som eget varemerke, og vi har i løpet av året produsert en lang rekke nye farger og varianter, også en mindre modell som kan brukes til øreringer. HugMe kan kombineres med våre øvrige kolleksjoner, både til kjeder, armbånd og øreringer, og vi produserer stadig flere ulike typer charms som også kan kombineres med bjørnene.

- Det er flere andre leverandører som selger bjørner, men HugMe er vårt varemerke. Vi er de eneste som har den lille 1 cm modellen, som passer armbånd og øredobbene våre. Det kommer stadig flere farger og varianter. Som en sommerbjørn med solbriller. Og det skulle ikke forundre meg om det dukker opp en nissebjørn oppunder jul! Vi har også laget HugMe -hoodies, og det kommer mer, lover alltid entusiastiske Bjerkeengen.

Bredt spekter

Vi treffer et bredt spekter av kunder, både unge og gamle, og vil fortsette med å utvide sortimentet med prisgunstige kvalitetsprodukter som er tidløse basevarer, men samtidig være åpne for å utnytte de trendene som treffer oss. Vi ønsker å fremstå som en trygg, pålitelig og langsiktig partner som sørger for at vi ikke blir overeksponert med for mange forhandlere, sier han, og understreker: - Våre forhandlere vil aldri finne produkter på salg på vår egen hjemmeside, det virker bare ødeleggende for den tilliten vi har skapt til forhandlerne. Det er lover jeg sier Lars. Vi skal ikke underby de som selger våre produkter.

Mersalgsprodukter

- Noranorway har fått over 75 nye kunder det siste året. Flere tidligere kunder har i tillegg kommet tilbake. Vi har stor bredde i forhandlernettet, som mote- og livsstilsbutikker, gullsmeder, flyplasser og fergeselskaper, og er glade og ydmyke over det løftet vi har fått. Det skal vi gjøre alt vi kan for å ta vare på og utvikle videre.

- Smykker, skjerf og andre typer småvarer er typiske mersalgsprodukter som kan gi gode ekstrainntekter om de utnyttes på riktig måte og gis den oppmerksomheten de fortjener. Her er det mye å hente om produktene eksponeres på riktig måte, og at butikkmedarbeiderne er bevisste på å selge dem. Alt vi selger har omgående levering, slik at forhandlerne får nyheter inn i butikken med en gang.

Ny selger

Wendy Gustavsen er ansatt som ny selger, og går inn i et vikariat for Nina Fjellseth Johnsen, som har mammapermisjon.

På minimessa

Bjerkeengen skal være med på minimessene i Bergen, Trondheim og Tromsø. – Her er det gode muligheter for innkjøperne å sikre seg spennende nyheter og gode mersalgsprodukter med umiddelbar levering, sier han.

Powered by Labrador CMS