Tore Skjærgård med det nye kundeservice teamet Silje H. Haugland (t.v.) og Alice A. Abdrahmanova (t.h.)

Mange vil på nett med Insp

- Nettsalg uten nettbutikk er en løsning mange butikker raskt har kunnet ta i bruk under pandemien.

Publisert

- Det har nok vært en stor overraskelse for mange butikker at de kunne starte med nettsalg og klikk & hent fra sosiale medier helt uten en nettbutikk. De fleste butikkene som har tatt i bruk Insp-løsningen har ikke ønsket å starte en nettbutikk tidligere på grunn av den store arbeidsbelastningen, sier daglig leder Tore Skjærgård.

Insp Retail Tomorrow var i utgangspunktet et digitalt verktøy for å legge ut bilder på sosiale medier på en rask og effektiv måte. Deretter er det utviklet funksjoner med nettsalg uten nettbutikk og klikk & hent, alt direkte fra sosiale medier.

- Gjennom pandemien har vi sett vi at kundene har endret seg og bestiller mer på nett, bruker klikk & hent og tar kontakt med butikkene direkte på sosiale medier. Fenomenet med klikk & hent har lenge vært populært hos kundene og vi kan nå si at dette har eksplodert. Dette er den nye kunden framover. Det vil si at det å drive butikk i 2021 er blitt både en fysisk og digital jobb.

- De fleste lokale butikker har ikke ressurser til å starte nettbutikk i full skala. Nå har mange fått øynene opp for at de kan tilby nettsalg og klikk & hent på en rimelig og enkel måte med Insp Retail Tomorrow. Særlig klikk & hent funksjonen er viktig for lokale butikker i konkurransen mot internasjonale nettbutikker, sier Tore Skjærgård, og fortsetter:

- Kundene i dag er utålmodige og ønsker ikke å vente 2-3 dager på å hente varene posten når de like lett kan bruke klikk & hent og hente varene med en gang i butikken. Dette gir også butikkene en mulighet for mersalg når kunden kommer og henter. Så dette er en vinn-vinn-mulighet for lokale butikker og lokale kunder.

Insp har fått utviklingsstøtte fra Innovasjon Norge og fortsetter å utvikle verktøyet videre. Den store kundetilstrømningen i vinter har gjort det mulig å ansatte to nye medarbeidere på kundeservice som supporterer og veileder nye butikker som tar i bruk Insp. Alice A. Abdrahmanova har bakgrunn som butikksjef fra flere Companys-butikker og Silje H. Haugland fra en stilling i Morris med ansvar for sosiale medier.

Powered by Labrador CMS