Dansk loungewear vokser i Europa

Siden etableringen høsten 2019 har det danske loungewear- og nattøymerket CCDK hatt en formidabel vekst. Nå planlegges en omfattende internasjonal lansering, også i Norge.

Publisert

Etableringen kom som et svar på varemagasinet Magasin du Nords forespørsel om mykt, prisgunstig nattøy og loungewear. Etter etableringen har omsetningen økt i rakettfart. Merket er blitt Magasin du Nords bestselgende loungewearmerke, og selskapet bak, Thygesen Textile Group, mener tiden er moden for videre vekst:

- Med de gode salgstallene fra Magasin har vi bevist at vi har funnet et hull i markedet. Vi har funnet den riktige balansen mellom design, kvalitet og pris, og det er en etterspørsel efter lekkert, bæredyktig hjemmetøy, sier direktør i Thygesen Textile Group.

En kraftig ekspansjon starter i løpet av våren i Tyskland og ulike nettplattformer, blant andre Zalando.de. I løpet av året lanseres egen netthandel og lansering i resten av Europa. Ifølge Marie Nordmann Boelslund, Division Manager Fashion er Norge et meget inetressant marked for CCDK.

Fra AW20 ble merket bæredyktig. Alle plagg lages av Ecovero™, økologisk bomull og resirkulert polyester, lagget av gamle plastflasker. Bærekraftprofilen forsterkes gjennom et samarbeid med Kim Grenaa og Grenaa Creative.

Powered by Labrador CMS