Trude Jarmund Karstensen

Satser med eget merke

Trude Jarmund Karstensen har tatt det store spranget og satset på sitt eget merke Alma.

Publisert

Hun har lang erfaring fra bransjen, og har de siste sesongene utviklet kolleksjoner i samarbeid med ARG/Airport retail group

Da pandemien gjorde at gruppen valgte å nedskalere sin satsing, bestemte hun seg for å satse på egen hånd i tillegg.

Jeg har solid erfaring , og stort kontaktnett , så jeg fant ut at jeg hadde mulighet til å satse . Men først etter å ha gått noen runder med meg selv og mine nærmeste

Denne uka viser Trude sin Alma-kolleksjon i Scandic Sjølyst Hotel

Her har jeg full støtte, og god hjelp fra en forståelsesfull mann. så da var det bare å kaste seg ut i det, sier hun.

Navnet Alma kommer fra Trudes bestemor, en sterk og klok kvinne, som hun så veldig opp til. Hun beskriver kolleksjonen sin slik:

- Aldersløs, noe for både mor og datter. Klassisk med en twist, lett å forstå. Det er en full kolleksjon med mye naturmaterialer, merinoull, kasjmir og viscose, men med særlig vekt på strikk og kåper.

Hittil gjør hun alt selv, fra utvikling, design, produksjonsstyring, markedsføring og salg.

– Det har vært en positiv start, med mange gode tilbakemeldinger på kolleksjonen som ble levert i fjor høst. De som var med da, kommer igjen. Det er vel et godt tegn, så får vi se hva det utvikler seg til, sier hun

Den kommende uka viser hun Alma i Scandic Sjølyst hotell sammen med 12 andre utstillere.

Powered by Labrador CMS