Tufte kler opp Farmen-deltakere

Denne høsten går Tufte inn som klesleverandør til Farmen og Farmen Kjendis.

Publisert

Deltakerne vil i de kommende sesonger bli kledd produkter fra Tufte når merket nå tar over som hovedleverandør av klær i de populære TV programmene.

- Å få Tufte inn på Farmen, passer som hånd i hanske. Vi jobber med å produsere så ansvarlig og bærekraftig som mulig og dette passer perfekt inn i miljøvennlig drift av landbruk på 1900-tallet. Dette gleder vi oss til! Sier Olaf Tufte, eier av Tufte.

Farmen og Farmen Kjendis leverer historisk sett stabilt høye seertall hvert eneste år, så dette vil bidra til at flere får øynene opp for det klesmerket som har utviklet seg mye siden startet opp med boksere basert på bambus for nesten 10 år siden.

- Bredden i Tufte sin kolleksjon vil gi deltakerne mye fint å velge i og de vil garantert finne sine favoritter. Tufte med sin profil på bærekraft og norsk design passer godt inn i Farmen, så vi tror dette er en god match, sier Bjørn Gunnar Rossvoll, salgs- og markedsdirektør i TV 2.

- Vi gleder oss til å samarbeide med TV2 og Farmen. Tufte lager produkter som er multifunksjonelle og passer godt til de fysiske utfordringene som møter deltagerne på Farmen. TV2 sitt Farmen- konsept gjenspeiler våre grunnverdier og derfor var vi ikke tvil når TV2 tok kontakt med oss om samarbeid, sier Per Øivind Jacobsen, daglig leder og eier av Tufte.

- Hva regner dere med å få ut av prosjektet?

- Vi håper at flere vil få øynene opp for Tufte og våre klær. Vi er en voksende aktør i markedet og vi gleder oss til at folk forhåpentligvis blir positiv overrasket over hva vi har å tilby av komfortable klær til både tur og fritid. - Hvordan beregner dere markedsføringseffekten av et slikt samarbeid?

- Vi måler effekten både underveis og i etterkant om seerne har lagt merke til Tufte, og på lang sikt måler vi endring i kjennskap på merkevaren som helhet.

- Hvordan følger dere opp med markedsføring?

- Vi kommer til å markedsføre Tufte i større grad i ulike medier, da primært digitalt. Men også butikker som fører Tufte og produktene som vises i programmene. Vi kommer til å legge mer trykk på produkter som vi vet blir synlig på skjermen, slik at de som følger oss i sosiale medier finner igjen produktene.

PÅ spørsmål om kostnadene ved en slik avtale henvises det til en konfidensiell avtale mellom Tufte og TV2.

Powered by Labrador CMS