Ny Bergans-butikk i Stavanger i dag

Bergans-butikk i Stavanger

I dag åpner Bergans sin første egeneide butikk i Stavanger. I Nygata 9 vil kundene finne byens beste Bergans-utvalg og produktkunnskap.

Ifølge Anett Kolstad, som er Retail Director i Bergans, er det på tide at de nå åpner butikk i Rogalands hovedstad.

– Med så mye turglade folk som er ute uansett vær og vind, skulle det bare mangle at de får et skikkelig tilbud fra en ledende produsent av teknisk turutstyr, sier Kolstad med et smil, der hun står mellom pappesker og butikkinnredning klar for montering.

Butikklokalet måler 250 kvadratmeter og skal før torsdag kl. 12.00 fylles med alt fra ullundertøy til ryggsekker og soveposer. – I våre Brand Stores, eller merkevarebutikker som det vel heter på norsk, finner du så godt som alle våre produkter som er i sesong. Personalet får grundig opplæring, så hit kan du trygt komme for å se, prøve produkter og få svar på ting du lurer på, enten det gjelder nye produkter eller du er nysgjerrig på våre sirkulære tjenester, forteller Kolstad.

Skal åpne systue

Bergans har de senere årene hatt stort fokus på å utvikle sine sirkulære tjenester som produktreparasjon, retur og bruktsalg, redesign og utleie av produkter. Butikken i Stavanger vil på sikt tilby reparasjon, salg av brukte produkter, og også tilby et utvalg av redesignede produkter.

– Vi er også i ferd med å sette opp en liten systue her i butikken, slik at vi kan tilby reparasjon på stedet. Frem til tjenesten er etablert i butikken, kan vi sende produkter til reparasjon på systua på hovedkontoret vårt i Asker, sier Kolstad.

Fra før av har Bergans en flaggskipbutikk i Oslo og merkevarebutikker i Bergen, Trondheim, Tromsø og på Ski Storsenter. I tillegg driver selskapet fem outlet-butikker, tre i Norge, én i Sverige og én i Tyskland. Butikken i Stavanger blir altså deres tiende fysiske butikk.

Nett og fysisk butikk

Også i Bergans tar nettbutikken over stadig mer av handelen, men Kolstad mener likevel den fysiske butikken har en lys fremtid. – Vi er opptatt av å ha en fysisk nærhet til kundene våre og det virker det som folk setter pris på. Vi må bare tenke butikk på en litt annen måte enn før. Vi må tilby noe mer enn bare produkter, og det kommer Stavanger-folk til å få her, sier Kolstad. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS