Blue Tomato åpner sin første butikk i Norge

En av Europas ledende butikkjeder innen snø, surf, skateboard og streetstyle kommer til Norge og Oslo.

Publisert

Den 750 kvadratmeter store butikken blir en tilvekst midt i det sentrale shoppingområdet i Oslo sentrum.

Blue Tomato har i dag til sammen 55 butikker fordelt på fem land i Europa, og hovedkvarter i skisportdestinasjonene Schladming og Graz. Med mer enn 30 års erfaring og et rikt produktutvalg innen ekstremsport og streetstyle, er Blue Tomato et godt etablert merke i frikjøringsmiljøer, surfing og skateboard.

Den sterke veksten i bransjekategorien for sport og fritid gjør Norge til en spennende markedsplass for internasjonale aktører. Det er Cushman & Wakefield Realkapital som har bistått Blue Tomato i prosessen med å finne lokalene til deres første butikk i Norge.

- Vi merker at det er økende interesse fra internasjonale konsepter for å etablere seg på sentrale beliggenheter i Oslo. Det beveger seg mange mennesker i gatene rundt Karl Johan, og retailerne treffer kundene sine i disse områdene. Blue Tomato har et konsept som henvender seg til et tydelig livsstilsegment blant ungdom og unge vokse innenfor miljøer som snowboard, ski, skateboard og surfing. Den gode tilgjengeligheten og muligheten for å virkelig ta ut sitt konsept var drivende for valget av destinasjon, sier Son André Hval, Head of Retail i Cushman & Wakefield Realkapital.

Blue Tomato eies av amerikanske Zumies, som har flere livsstilskonsepter i sin portefølje. (Pressemelding)

Powered by Labrador CMS