Best service hos Urban ungdom

Dagens Næringsliv har kartlagt 84 landsdekkende butikkjeder. Best ut på service var Urban Ungdom.

Publisert

Kartleggingen er gjennomført i 15 forskjellige bransjer av «mystery shoppers» fra Daymaker as, og viser at mange butikkansatte overser kunder og sjelden sier «hei», skriver dn.no." – Totalinntrykket er relativt godt. Men kjedenes utfordring er at mange medarbeidere tydeligvis ikke vet hva som trigger kundene, og at den aller viktigste faktoren her er førsteinntrykket og kontakt, sier daglig leder Petter E. Austad i Daymaker as til DN. Aller best ut på service i undersøkelsen kommer selgerne til ungdomskjeden Urban. – Vi er en gjeng entusiaster med godt humør som smitter over på kundene, sier butikksjef Marita Damry hos Urban på Storo Storsenter i Oslo til Dagens Næringsliv. Langt oppe på vinnerlista til Dagens Næringsliv finner vi flere lavpriskjeder, som danker ut konkurrenter med høyere prisprofil. Dårligst ut kommer varehusene, bensinstasjoner og bokhandelen. Les mer om kartleggingen på dn.no

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97