
Gina Tricot utvikler nettbutikken
Gina Tricot lanserer en nettbutikk med responsivt design som tilpasser seg skjermstørrelsen til alle medier. Stikkordene for den nye nettsiden har vært mobilt, sosialt og inspirerende.
Gina Tricot har hatt en separat mobilside siden 2012. Nå har man valgt å oppdatere hele nettsiden til en responsiv versjon slik at innholdet tilpasser seg størrelsen på skjermen og kundene møter samme nettside uavhengig av hvilke enheter de bruker. Dette betyr mindre arbeid til administrering og vedlikehold og en mer konsekvent opplevelse for kundene.

Foruten å være responsiv er den nye nettsiden mye mer fokusert rundt sosialt innhold. Flere feeds har blitt integrert fra Instagram, Facebook og Youtube og det finnes en primær stor sosial feed inspirert av Tumblr hvor det vises innhold både fra Gina Tricot og fra kundene.
- Kundene våre er veldig aktive rundt merkevaren vår i sosiale medier og derfor ville vi la dem få mer plass på den nye nettsiden. De kan nå bli inspirert både av Gina Tricot og av hverandre på nettsiden som også blir mer levende, sier Renée Säverot, Online Manager, Gina Tricot
Dette er en første lansering av Gina Tricots oppdaterte e-handel, nettsiden skal gjennomgå flere oppdateringer og få flere nye funksjoner som skal lanseres i nær fremtid.
- Målet er å være en lettilgjengelig destinasjon hvor kundene kan komme for å bli inspirert til kjøp. Samtidig skal kunder som vet hva de vil ha, enkelt skal kunne finne hva de leter etter,sier Malin Winell, prosjektleder i Ateles, som har utviklet løsningen.