Follestad-logo.jpg

Godt 2011 for Follestad

Hadde sitt hittil beste år.

Publisert

Follestad AS, som nå er inne i sitt 89. år, endte i fjor med en totalomsetning på 90,5 millioner kroner og et resultat på 10,5 millioner kroner, melder firmaet i en pressemelding. Dette er en svak økning fra 2010, og dermed ny rekord.

- Vi er godt fornøyd med utviklingen gjennom fjoråret og vi følte at vi lykkes godt med både innkjøp og at våre kolleksjoner traff motebildet riktig, sier Bengt Follestad.

Satser på høyprofilerte dameklær

Follestad har neste år 90-årsjubileum, og en stadig økende omsetning viser at selskapet greier å fornye seg, påpeker han.

Follestad har i dag syv butikker i Oslo-området, og drives av tredje og fjerdegenerasjon Follestad; Bengt og William.

Butikkene retter seg mot motebevisste menn i alle aldre, og vil i år også satse på høyprofilerte dameklær. Først ut med dette, er butikken på Strømmen Storsenter.

Store på Hugo Boss

Follestad er i dag blant de største i Norge på salg av Hugo Boss, og også fjoråret var et godt år for det populære merket, forteller Bengt.

- Vi har store forventninger til utviklingen gjennom dette året og spesielt til vår satsing på dameklær. Her vil vi satse på kjente høyprofilerte merkevarer som Mullberry og Burberry

FOLLESTAD & Co ble grunnlagt i 1923 av Enoch Follestad. Ideen bak butikken var å selge herreklær i alle størrelser. Uansett hvor stor eller liten du er, skal du få konfeksjon som passer. Den første Follestad-butikken ble etablert i Storgaten 28 der den lå fra 1923 til 1986, da den flyttet til Akersgaten 28. Totalt har Follestad 30 medarbeidere fordelt på heltid og deltid.

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97