H & M best til å trekke nye kunder

 H & M er best til å tiltrekke seg nye kunder inn i butikkene, viser en ny, verdensomspennende undersøkelse utført av Market Force Information.

Publisert

I undersøkelsen, som omfatter 4000 kunder, får H & M topplassering foran Kohl´s, Macy´s, Abercrombie & Fitch, og Forever 21.

Den viser blant annet at kundene er mindre trofaste og mer innstilt på å prøve noe nytt. 39 prosent hadde prøvd en ny butikk de siste tre månedene, en økning fra 32 prosent i 2011 og 14 prosent i 2010.

I undersøkelsen ble det også slått fast:

Butikkenes egne salgs- og markedsføringsaktiviteter var de viktigste grunnene til at det kom nye kunder. Her kom reklame i aviser, TV og magasiner langt ned på lista. Kundene er mer innstilt på å prøve nye butikker når de skal handle fritidsklær enn når de handler jobbklær. Godt fornøyde kunder anbefalte butikken til andre. De butikkene som fikk topp score på service og kundebehandling, registrerte det i form av økt omsetning. 90 prosent av kundene som var fornøyd etter sitt første besøk, sa at de kjøpte noe, og at de ville komme igjen de neste 90 dagene.

Litt oppsiktsvekkende viste det seg at sosiale medier har mistet litt av sin påvirkning når det gjelder hvilke butikker kundene velger. (Kilde: Tøj)

Powered by Labrador CMS