lindex show

Lindex feiret 60 år

Fredag 11. september feiret Lindex sin 60-årsbursdag i Gøteborg. Det ble holdt en storslagen markering for ansatte og inviterte gjester på formiddagen for å vise historien, situasjonen i dag og planene for fremtiden. Om kvelden var det fest med blant annet moteshow og live-opptredener av verdenskjente artister.

Publisert

Lindex har samarbeidet med Jean Paul Gaultier om en kolleksjon som skal selges til inntekt for kampen mot brystkreft. Designeren dukket opp på scenen under avslutningen av fredagens jubileumsshow.

Feiringen fant sted i Gøteborg, hvor 1 600 gjester var samlet for å se moteshowet som presenterte Lindex’ høstkolleksjoner av damemote, barnemote, undertøy og LXM – Lindex Man.

Showet ble avsluttet med Lindex designsamarbeid med Jean Paul Gaultier.

Den kjente modellen Karen Elson åpnet showet, Icona Pop spilte, og designeren selv dukket opp på catwalken.

Andre artister som også opptrådte i løpet av showet, var Agnes, Sophie Ellis-Bextor, Jenny Wilson og Britta Person.

Lindex har vokst fra en beskjeden start som svensk aktør til et internasjonalt konsern med mer enn 500 butikker i 16 land, med rundt 5000 ansatte. Kjeden eies av det finske børsnoterte selskapet Stockmann. Veksten fortsetter, og neste vår åpnes den første Lindex-butikken i London, noe den nyansatte administrerende direktør Ingvar Larsson og hans medarbeidere har store forhåpninger til. Larsson har arbeidet i andre lederfunksjoner i Lindex de siste årene og tok over etter Gøran Bille i juni i år.

Norge er et viktig marked for Lindex, men 101 butikker og en god omsetnings- og resultatutvikling de siste årene. Country Manager Hanne Lein, som var på plass under feiring i Gøteborg, er godt fornøyd med utviklingen og ser fortsatt muligheter for vekst i Norge.

Les mer om Lindex i neste utgave av Tekstilforum.

Powered by Labrador CMS