
Mango og Match åpner i fire byer
Denne uken åpner Mango i fire nye byer i Norge. Åpningene er et samarbeid med kleskjeden Match og i løpet av 2012 vil det rulles ut 10 eksklusive Match House of Fashion-butikker med Mango shop-in-shops over hele landet.
Kate Moss er Mangos frontfigur for våren.

- Mango er en perfekt samarbeidspartner for våre nye MatchHouse of Fashion-butikker. Det er et spennende merke som de siste årene har fått mange tilhengere i de største norske byene, og nå får også flere muligheten til å oppleve dem – gjennom Match, sier Maria Willumsen, markedssjef i Match. Kate Moss er frontmodellen for Mango for våren 2012. Et utvalg av hennes kolleksjon er å finne i butikken fra åpningsdagen.
Mango har satset skikkelig i å få Kate Moss med på laget.

På jakt etter partner
Begge merkene har jobbet for å få avtalen på plass i mer enn et år og gleder seg til åpningen den 16. februar. Mango kom først til Norge i 2000 med åpningen av sin første butikk i Stavanger. I dag har de 7 egne butikker. De har lenge sett seg om etter en partner som kan hjelpe dem å nå målet sitt om å være tilstede i alle de store byene i vårt langstrakte land.
- Match var en av favorittene da vi søkte etter rett samarbeidspartner for å nå ut til hele Norge. Deres satsing på det nye butikkonseptet Match House of Fashion er veldig spennende. Dette sammen med kundeprofilen og deres lidenskap for virksomheten gjør dem til en ideell «match» for Mango, sier Daniel Lòpez, partner og styremedlem i Mango.
House of Fashion
I løpet av 2012 skal det bygges ytterligere seks Mango shop-in-shop i House of Fashion-butikker og når 2015 er over skal det totale antallet kommet opp i 40-50. House of Fashion-butikkene er 2-3 ganger større, og skal tilby klær og tilbehør til kvalitetsbevisste kvinner og menn samt barn i alderen 6-14.
- Med Mango på laget bredder vi Match-butikkenes tilbud. Samarbeidet med Mango er bare et av flere grep vi gjør i sammenheng med House of Fashion-satsingen, sier Willumsen.