
Sterk vekst for Ball Group
Ball Group fortsetter sin suksess med moteklær for kvinner med former og kurver. Firmaet har hatt rekordomsetning på 659 millioner kroner siste regnskapsår og planlegger å utvide butikknettet i Norden og Tyskland.
Sterk vekst for Ball Group.

Det går godt hos Ball Group, som stadig utvider antall butikker. Investeringen i 19 nye butikker i 2012 har kostet på bunnlinjen, men har samtidig gitt selskapets største omsetning noensinne. Planen er å utvide ytterligere i 2013.
- Vi har vunnet markedsandeler og selger til flere kunder enn tidligere, ikke minst fordi vi har utvidet antallet butikker. I Danmark har vi solgt litt mer, og i Norge og Sverige har vi holdt vår posisjon, mens vi har gått markant fram i Tyskland og Finland. Spesielt i Tyskland, hvor vi startet på null i 2012, ser vi store muligheter for å øke omsetning og inntjening, uttaler adm. direktør i Ball Group, Ole Holm til Børsen.
Hittil har halvparten av Ball Groups omsetning kommet fra salg av store størrelser, men selskapet ser at det største vekstpotensialet de neste årene ligger i de store størrelsene.
(Kilde: Tøj)