ball-group.jpg

Sterk vekst for Ball Group

Ball Group fortsetter sin suksess med moteklær for kvinner med former og kurver. Firmaet har hatt rekordomsetning på 659 millioner kroner siste regnskapsår og planlegger å utvide butikknettet i Norden og Tyskland.

Publisert

Sterk vekst for Ball Group.

Det går godt hos Ball Group, som stadig utvider antall butikker. Investeringen i 19 nye butikker i 2012 har kostet på bunnlinjen, men har samtidig gitt selskapets største omsetning noensinne. Planen er å utvide ytterligere i 2013.

- Vi har vunnet markedsandeler og selger til flere kunder enn tidligere, ikke minst fordi vi har utvidet antallet butikker. I Danmark har vi solgt litt mer, og i Norge og Sverige har vi holdt vår posisjon, mens vi har gått markant fram i Tyskland og Finland. Spesielt i Tyskland, hvor vi startet på null i 2012, ser vi store muligheter for å øke omsetning og inntjening, uttaler adm. direktør i Ball Group, Ole Holm til Børsen.

Hittil har halvparten av Ball Groups omsetning kommet fra salg av store størrelser, men selskapet ser at det største vekstpotensialet de neste årene ligger i de store størrelsene.

(Kilde: Tøj)

Powered by Labrador CMS