
Sterk vekst med salg fra dagligvarebutikker
Pila peker oppover for Pierre Robert Grou
Siden 2005 har Pierre Robert Group, med merkene La Mote og Pierre Robert, mer enn doblet omsetningen av undertøy, strømpebukser og sokker i norske dagligvarebutikker.

- Årsaken til veksten er todelt. Vi forsterket eksisterende kolleksjoner med nye farger, design og varianter. Men aller viktigst er innovasjoner. I løpet av fjoråret kom vi med en serie dameundertøy, og i fjor høst lanserte vi sportsull for voksne, sier administrerende direktør Jeanette Hauan Fladby i Pierre Robert Group til Finansavisen.
Selskapets driftsinntekter endte på 488,5 millioner kroner i fjor, mot 439,4 millioner kroner i 2010, skriver kampanje.com. Resultat før skatt ble på 98,6 millioner kroner, mot 76,3 millioner kroner i 2010 - en vekst på nærmere 30 prosent.Pierre Robert Group eies av Orkla.