Storlansering fra Varnergruppen i Sverige
Om et år regner Varnergruppen med å ha åpnet mellom fem og ti Volt-butikker i Sverige. Samtidig.
Volt blir ny på det svenske markedet, og Marius Varner forteller til svenske market.se at Volt skal etableres i de største byene i Sverige. " - Når vi lanserer kjeden, håper vi å kunne åpne mellom fem og ti butikker allerede fra første dagen, sier han.Planlagt lanseringsdato er 28. februar 2013, og Varner nevner byene Stockholm, Göteborg, Malmö og Örebro. Daglig leder i Volt, Johan Simonsen, har tro på at kjeden kan gjøre det bra i Sverige: – Vi har det konsept som ungdommen søker, sier han til market.se." Med Volt satser Varnergruppen på menn i alderen 16-35 år, og eksterne merker som Tiger, Moods of Norway og Lyle&Scott utgjør en stor del av omsetningen. I 2010 omsatte Varnergruppens 381 svenske butikker for 2,6 milliarder kroner, over en fjerdedel av konsernets omsetning, ifølge Finansavisen.