zalando

Zalando vokser raskt

Zalando vokser raskt i Europa, og har hatt en god start i Norge. Ett år etter at de startet sin norske nettbutikk noterer de 61 prosent merkevarekjennskap.

Publisert

Reklametrykket i Norge har vært tungt siden starten. Det samme har tilpasningen av språk, utvalg og service til det norske markedet.

– For å betjene våre norske kunder på best mulig måte har vi tilrettelagt utvalget, betalingsmåtene og leveringsalternativer til det norske markedet. Zalando.no er på norsk og vi har et team med rundt 20 norske medarbeidere som sørger for driften og markedsføringen for Norge, sier Zalandos country manager for Norge, Martin Feigum Johansen, ifølge en pressemelding.

Martin Feigum Johansen

- For å vise kundene at deres rettigheter blir ivaretatt, har vi sørget for å bli sertifisert av Trygg E-Handel og Trusted Shops. De har svært strenge krav til sertifisering, så kundene kan være trygge på at vi ivaretar deres rettigheter og at de kan handle trygt og sikkert, sier han.

– I løpet av det året som nå har gått siden vi lanserte Zalando.no i Norge har vi rukket å bli en av de mest populære nettsider for klær og sko. Vi har en merkevarekjennskap på over 61 prosent, og vi er svært fornøyd med utviklingen av zalando.no og det vi har fått til på det ene året vi har vært online, sier Feigum Johansen.

Imponert

Daglig leder i Distansehandel Norge, Gerhard Anthun, sier han er mektig imponert over Zalandos vekst gjennom drøye fire år siden starten i Tyskland.

– Medvirkende til en slik suksess er også Zalandos høye bevissthet rundt forbrukerrettigheter. Trygg E-handel-sertifiseringen gjør at norske kunder er trygge når de handler hos Zalando, sier Anthun, ifølge pressemeldingen.

Powered by Labrador CMS