Kompanjongene Mathias Made Wijks (t.h.) og Alexander Hart Røed har også gitt navn til firmaet.

- Skap levende sentrumsbutikk gjennom nettkanaler

Sentrumsbutikkene må sørge for å være synlige og tilgjengelige med sine produkter og tjenester 24/7 ved å utnytte alle mulighetene som finnes på nettet.

Publisert

Det sier Alexander Hart Røed – gründer og eier av sentrumsbutikken Made With Hart i Stavanger og søsterbutikken i Oslo – til Tekstilforum.

Made With Hart presenterer seg på hjemmesiden som nisjebutikk som siden 2009 «har jobbet med å perfeksjonere skjorter og dresser og tilbyr både egne kolleksjoner og en målsømtjeneste som gir kunden perfekt passform og unik design». Det vil si en aktør i en bransje som i retail er blant de hardest rammede av koronaen.

Alexander Hart Røed: – Det gjelder å gjøre seg synlig og forbli synlig for kundene.

Ikke for komplisert hjemmeside

Alexander Hart Røed poengterer at å være på nett ikke bare er ensbetydende med å sette opp en hjemmeside:

– Vi har høstet våre erfaringer med egen hjemmeside, og konklusjonen er at opplegget ikke må gjøres for komplisert og vanskelig å administrere. Det har en kostnadsside allerede ved etableringen. Den løpende drift er så krevende med innlegging av bilder og tekst og kundekontakt, at det ikke er gitt at butikkeier og -driver er den rette. Det er et eget fag, og oppgaven bør delegeres til en medarbeider som har det som en særskilt oppgave. En overordnet målsetting er å gjøre produktene synlige og tilgjengelige.

De som står bak må gjøre seg synlige og tilgjengelige sammen med produktene og tjenesten. De kommuniserer i tillegg via Instagram – og på Facetime. Gjennom kommunikasjon på nettkanaler, kan de stenge butikken og ta seg av kunder enkeltvis i butikken.

– Muligheten er legio; det er bare fantasien som setter begrensninger, fremholder Hart Røed.

De tilbyr flere hjemleveringsalternativer.

– Vi leverer med sykkelbud både i Stavanger og Oslo, og med bil. Og vi bruker Posten når det er mest hensiktsmessig.

Bruk egne kanaler

Firmanavnet er satt sammen av kompanjongenes navn: Mathias Made Wijks mellomnavn og Alexander Hart Røeds etternavn. De eier gjennom et holdingselskap firmaet 50/50.

– Hvis jeg skal oppsummere, sier jeg at også vi som driver sentrumsbutikker – kjøpesentre også, kan holde liv i handelen vår også i koronatiden ved å bruke kanaler på nettet, vel å merke på egen plattform. På egen plattform kan vi gjøre oss både synlige og tilgjengelige, sier Alexander Hart Røed.

Powered by Labrador CMS