Camilla Pihl har designet Rosa Sløyfe-pin og veskepynt

Camilla Pihl designer Rosa sløyfe-pin

Blogger og designer Camilla Pihl er den offisielle pin-designeren for Rosa sløyfe-aksjonen 2016.

Publisert

- Jeg kjenner ikke ett eneste menneske som ikke har vært rammet av kreft, enten selv eller som pårørende. At jeg kan være med å sette fokus på en så viktig sak betyr mye for meg, sier Phil.

For tredje året på rad lanserer Rosa sløyfe-aksjonen i Norge en egen designpin. Camilla Pihl overtar stafettpinnen fra fjorårets designer - kunstneren Nico Widerberg.

- Jeg har valgt å designe årets Rosa sløyfe i skinn. De som er så uheldige å bli rammet av brystkreft må forberede seg på sitt livs viktigste kamp. Jeg vil at årets Rosa sløyfe-pin skal symbolisere styrke, den indre krigeren i deg, og mot.

- Samtidig har jeg valgt å bruke et gullhjerte i sløyfen for å symbolisere kjærlighet, og støtte til de som er rammet, sier Pihl.

Støtter brystkreftforskning

Rosa sløyfe er en internasjonal folkebevegelse som markeres over hele verden i oktober. Målet med aksjonen er å vise solidaritet med de som rammes, øke kunnskapen om brystkreft og å gi støtte til brystkreftforskning og andre brystkreftprosjekter.

Rosa sløyfes aksjonsleder, Marit Sophie Egge, er veldig glad for at Pihl stiller opp for saken.
- Camilla Pihl er en av Norges mest etablerte bloggere, som samtidig har god erfaring som designer. Årets designpin er blitt veldig flott, og jeg overbevist om at hennes engasjement vil bidra til at Rosa sløyfe-aksjonens viktige budskap når ut til mange mennesker, sier Egge.

Designpinen vil bli solgt hos Lindex, Mester grønn, Vitus apotek, Kid interiør og Kreftforeningens nettbutikk gjennom hele oktober.

Powered by Labrador CMS