Ronny Mikalsen

Carlings skal bli best på jeans i Norden

Ronny Mikalsen (35) blir ny administrerende direktør for Carlings og erstatter Rune Martinsen, som velger å slutte etter 35 år i selskapet.

Publisert

Ronny Mikalsen har arbeidet i Varner-gruppen de siste 15 årene og har lang erfaring med Carlings. Han kommer fra stillingen som salgsjef i konsernet. Ronny har store forventninger og ambisjoner for kjeden og dens fremtid. En viktig satsing kommer til høsten, da Carlings lanserer en helt ny jeanslinje.

- Jeg er forventningsfull, men er samtidig ydmyk i forhold til jobben med å ta Carlings til neste nivå. Først og fremst skal vi ha fokus på jeans. Jeans har vært og skal alltid være en viktig del av Carlings identitet. Vi skal bli best på jeans i Norden, sier Ronny Mikalsen.

Vi vil fortsatt ha fokus på produktkunnskap og service hos de ansatte, og tilby et sortiment som passer det skandinaviske markedet. Varemerker som Tiger Jeans, Neuw, Levis, Lee, Diesel, Nudie, Dr.Denim och Livid blir viktige lagspillere for fremtiden.

Bak Carlings nye jeanssatsing og kolleksjonen står Martin Gustafsson. Martin har erfaring fra blant annet Acne med produktutvikling og design. Han har også designet Never Denim for Bik Bok de siste fem årene.

- Det er en fantastisk mulighet å få bygge et nytt jeansmerke for Carlings som har en så sterk posisjon på det skandinaviske denimmarkedet. Den nya jeanssatsingen kommer til å ha fokus på kvalitet og håndverk og være et moderne jeansmerke, sier Martin Gustafsson.

Om Carlings

Carlings er en skandinavisk jeanskjede och livsstilskonsept med et team av entusiastiske mennesker som legger stor vekt på service och produktkunnskap. Den førsta Carlingsbutikken åpnet i 1983. I dag finnes det over 200 butikker i Norge, Sverige, Finland, Danmark og Østerrike.

Powered by Labrador CMS