Claire forfiner sitt design-DNA

Claire forfiner sitt DNA og fokuserer enda mer på kjernebegreper som femininitet, eleganse og sofistikert look. I tillegg ansvarlighet, som har vært et kjernebegrep for Claire Group lenge før begrepet kom på alles lepper.

Publisert

- Vi gjenoppfinner ikke Claire, men vi dyrker i større grad det vi er gode til og kjente for. Resultatet er et mer fokusert design med vekt på det feminine og eksklusive. Claire blir mer raffinert, og vår casual og klassiske del designes slik at de enkelte plaggene kan kombineres og settes sammen. Claires designunivers dyrker dermed balansen mellem mote og klassisk enkelhet, naturlig eleganse og tidløs estetikk. Alt i alt presenterer vi en lettere, mer feminin, ny-klassisk Claire-kolleksjon, der hele verdikjeden har kvalitet som byggestein. Vi produserer nå i langt størree grad – 65 prosent av kolleksjonen – i Europa, med basis i flotte italienske og franske metervarer, sier Brand Manager Mikkel Rasch. Han poengterer at Claire bevarer prisnivået, så kundene vil oppleve en enda høyere grad av value-for-money når de kjøper Claire i fremtiden.

Claire Group fikk i 2015 fornyet sin SA8000-sertifisering og er blant motebransjens fremste på CSR-området. Siste tilskudd til bæredyktige kolleksjoner er yttertøylinjen ”I’m not a duck”, hvor Claires designteam har anvendt Primalofts nye isoleringsmateriale basert på gjenbruksplast.
- Den nye kvaliteten har dunets fordeler - eksempelvis mykhet og isolering - men vi unngår de dyre-etiske utfordringene som dunproduksjon tradisjonelt kan innebære. Looket, funksjonen og feelingen er presis som i en dunjakke, sier Mikkel Rasch.

Powered by Labrador CMS