moods1.jpg
moods1.jpg

Moods satser på damene

Nå satser Moods of Norway på damene. Med tre nye designere, en komplett kolleksjon, skokolleksjon og forsterket salgsapparat ligger det an til sterk vekst på damesiden. Og det blir full internasjonal satsing.

Publisert

Full satsing på damene fra Moods of Norway.(Foto: Dmitry K. Valberg/Oslo Fashion Week)

Under visningen på Øvrevoll Galoppbane var det tydelig at Moods-gutta legger stor vekt på presentere en damekolleksjon med stor bredde. Her var det masse kjoler og skjørt med matchende bluser og cardigans. Klassisk, preppy og modent.

Feminint og fargerikt. (Foto: Dmitry K. Valberg/Oslo Fashion Week)

Kommentarene om at Moods-gutta begynner å bli voksne treffer godt: både dame- og deler herrekolleksjonene bar preg av å være inspirert av engelske og klassiske linjer.

Men tro ikke at Moods har sviktet sitt motto om å lage glade klær for glade folk. Med ”Cocktail Picnic Society kom alle knallfargene fram: selvsagt Moods-rosa, sammen med neongult, grønt og oransje.

Strategisk damesatsing

- Det ligger en strategisk beslutning av å satse mer på damekolleksjonen, men samtidig har vi fortsatt med oss alle Moods-elementene, slår ”økonomidesigner” Jan Egil Flo fast.

- Vi er inne i en meget viktig periode hvor vi bygger opp organisasjonen og satser bredere internasjonalt. I oktober kommer en ny, internasjonal salgssjef på plass, med utgangspunkt Stockholm, hvor vi får nytt kontor og showrom i Stockholm Modecenter. Det betyr også forsterket fokus på det svenske markedet, hvor vi hittil har 25 – 30 kunder.

Mye klassisk og engelsk inspirasjon i de nye Moods-kolleksjonene. (Foto: Dmitry K. Valberg/Oslo Fashion Week)

Mens vi hittil har tatt med oss de kundene vi har fått på messer rundt om i Europa, legges det nå opp til en bredere satsing. Tyskland, Benelux-landene og England er aktuelle områder, og nettopp den økte satsingen på dame blir viktig. Bread & Butter blir en viktig messe for oss videre framover. Vi ønsker å ekspandere i Europa både med fashion- og sportskolleksjonen. Akkurat nå er vi midt oppe i strategiprosessen, slik at alle detaljer ikke er på plass, men skikkelig satsing, det blir det, lover Flo.

Vurderer New York

- Hva skjer i USA?

- Det skjer mye positivt, men stadig nye finanskriser gjør at ting tar tid. Vi er i rute med samarbeidet med Macy´s. hvor vi nå er inne i 18 kjøpesentre, vi får stadig andre nye kunder, og vi har startet arbeidet med å vurdere egen butikk i New York.

Vokser fortsatt i Norge

- Hva med gamlelandet?

- I gamlelandet er det faktisk bare fryd og gammen. Vi har åpnet nye butikker i Røros og Kristiansand i løpet av året, og har vært på utkikk etter lokaler i Tromsø en stund. Engrossalget går bra, og vi får som ventet og planlagt en god økning på damesiden. Det ligger an til en omsetningsøkning på mellom 30 og 50 prosent i 2011, slik at totalomsetningen passerer 300 millioner, sier Jan Egil Flo.

Powered by Labrador CMS