britiske-prod

Briter på markedsjakt

20 britiske leverandører av sko, vesker og tilbehør møtte norske agenter og potensielle kunder i den britiske ambassaden. Hensikten var klar: å få fotfeste i det lille, men pengesterke norske markedet.

Publisert

Mange norske agenter kom innom for å se etter nye, interessante merker.

Produsentene er støtte av UK Trade & Investment, det statlige organet som hjelper næringslivet med vekst og utvikling. En del av lokalene i ambassaden var for anledningen gjort om til messe- og markedsplass hvor produsentene viste fram sine produkter og knyttet kontakt med norske forbindelser. Her var det mest sko, men også skjerf, smykker og annet tilbehør, som paraplyer. Alt i høy kvalitet rettet mot luksusmarkedet.

De britiske utstillerne hadde svært mye attraktive, interessante produkter å tilby og interessen blant de norske gjestene var stor. Noen av merkene er i det norske markedet fra før, men de fleste var på jakt etter agenter og representanter for å satse på det norske og skandinaviske markedet.

Terry de Havilland er kjent for å ha laget sko i luksussegmentet i 40 år og har skodd en lang rekke superstjerner. Og skoene er det plass til i det norske markedet også, mener Darren Spurling.

Utstillere i den britiske ambassaden:

  • Base London (sko)
  • Chantam (vesker)
  • Cornelia James (hansker)
  • Esska Design (sko)
  • Fishwalk - Po-Zu (sko)
  • Fox Umbrellas (paraplyer)
  • Halycon Days (armbånd og smykker)
  • Juju (sko)
  • Julian Hakes (sko)
  • Love Art Wear Art (sko)
  • Marion Ayonote (sko)
  • Mark & Giusti (vesker og lærartikler)
  • Miista (sko)
  • Ted Baker Footwear (sko)
  • Northern Cobbler (sko)
  • Oliver Sweeney Trading (sko)
  • Phoebe Coleman (smykker)
  • G H Warner Footwear/Ruby Shoo (sko)
  • Silver Service Jewellery (smykker)
  • Susannah Hunter (vesker)
  • Terry de Havilland (sko)
  • Tracey Neuls (sko)
  • Zim Shoes (sko)

Powered by Labrador CMS