jan-og-tore_cottonfield.jpg

Cottonfield har funnet seg sjæl

Det danske merket i IC-company-familien har brukt tre år på å rendyrke en egen, casual, ungdommelig stil. Nå sitter stilen, og det gir også resultater i markedet.

Publisert

Jan Gogstad og Tore Almehagen

Country manager for Cottonfield i Norge, Jan Gogstad og salgsansvarlig Tore Almehagen er fornøyd med utviklingen. Med rundt 80 kunder og økende salg er det tydelig at Cottonfield-stilen er i ferd med å sette seg i markedet.

- Vi har brukt mye ressurser på å rendyrke stilen og spisse konseptet. Fra å være et merke som hadde litt av mye, har vi bygget en ny identitet. Vi retter oss mot et bredt marked, til menn i aldre alle som vil ha en casual, avslappet og tilbakelent klesstil. Menn som er aktive, som liker å ta i et tak og bruke kroppen, og som ønsker klær som de trives i, sier Jan Gogstad.

Denne uken var Cottonfield-medarbeidere og utvalgte kunder fra hele Europa samlet i København for å ta en første kikk på neste høst- og vinterkolleksjon. Det som ble vist, understreker at den nye stilen sitter og gir merket et tydelig særpreg: Mye chinos og dongeri. Rutete skjorter, t-skjorter og masse strikk; både gensere og jakker med tydelige og fargerike mønstre. Men også mange solide ytterjakker og blazere. Mye vasket bomull som bidrar til den avslappede, nedtonede Cottionfield-stilen.

De norske kundene som deltok var Nils Fritzøe fra Bogart i Tønsberg, Rune Kilen, Frost i Drammen, Kim Fossen, Bertoni i Bodø, Adrian Bjørge, m.p.h., Byporten i Oslo og Knut Ivar Moe, Belsvik i Lillehammer. De var godt fornøyd med det de så:

- Det er interessant å komme tettere på de merkene vi selger. Det vi fikk se på visningen ser ut til å fungere godt i butikk. I tillegg er det selvsagt sosialt og hyggelig å treffe leverandører og kolleger på denne måten og lærerikt å få kikke på butikker og samle ideer og inspirasjon.

BILDER: Her kan du se noen av plaggene i kolleksjonen til Cottonfield for høst og vinter 2012/2013

"

Powered by Labrador CMS