gvd-1

God start for nytt norsk kjolemerke

GreenViolenceDesign er et nytt, norsk kjolemerke skapt av Mari Grønvold. Merket er først og fremst en kombinasjon av røft og vakkert, sier designeren.

Publisert

God start for Mari Grønvolds nye kjolekolleksjon. Foto: Stian Gregersen. Modell: Victoria Arnøy.

Merket ble lansert i september med “Black of Envy“ som er en kolleksjon med kun sorte kjoler.

Lanseringen skjedde i Oslo hvor designeren hadde motevisning og lanseringsfest i samarbeid med Børre Olsen, som viste So-B sin nye høst/vinter kolleksjon.

Allerede første uken etter lanseringen var merket solgt inn til butikker i noen av Norges største shoppingplattformer; Come As You Are by Høyer på Egertorget, Must Have på Sandvika Storsenter og Image på Strømmen storsenter.

Designeren har jobbet med å bygge opp merket siden januar, men holdt det for seg selv. Hennes tankegang er “Dream big and keep it to yourself” for å unngå jantelov-fellen som mange nystartede virksomheter faller i. Så da merket ble lansert var til og med mange av hennes nærmeste overrasket.

- Å starte et eget klesmerke har lenge vært en drøm. Jeg brenner for mote og hva slags uttrykk en kan gi gjennom det man har på seg, sier Mari Grønvold.

Hun er 26 år, har utdannelse innen reklame og merkevarebygging ved Markedshøyskolen. I dag er hun markedskoordinator ved Atlantis Medisinske Høgskole og eier av Edgemarketing og GreenViolenceDesign.

Foto: STian Gregersen. Modell: Victoria Arnøy.

Powered by Labrador CMS