moodsofn 459.jpg

Grunn til å feire fjoråret

I løpet av de fem siste årene har Moods of Norway ellevedoblet omsetningen, og i 2011 ble beløpet høyere enn noen sinne for designerne fra Stryn.

Publisert

Moods of Norway sine visninger kan godt karakteriseres som noe utenom det vanlige. I februar fylte de Mathallen Vulkan i Osla da de viste kolleksjonen Cocktail Mountaineering under Oslo Fashion Week. Foto: Helle Hynne

Omsetningen til Moods of Norway endte i fjor på rekordhøye 291 millioner kroner, skriver Dagens Næringsliv. Ifølge avisa henter nå Peder Børresen og Simen Stålnacke ut nærmere 50 millioner i utbytte.

Bare i løpet av fjoråret økte omsetningen med 40 prosent, og selskapet har en solid egenkapital på 49 prosent, ifølge tall DN har hentet inn.– Vi har lagt bak oss et fantastisk år, sier daglig leder Nils Are Karstad Lysø til avisa, og utdyper:

– Vi har utvidet antall utsalgssteder og varesortiment. Nye butikker og varegrupper som klokker, sportsutstyr og parfyme har dratt omsetningen videre.

(Dagens Næringsliv/DN.no)

" Les ogsåCocktails og champagne med Moods of Norway

Relaterte artikler

KONTAKT

P.b. 130, N-2261 Kirkenær
469 41 000 redaksjonen@tekstilforum.no

Redaktør:
Georg Mathisen
90 93 28 97