H&M og Nike blant årets beste merker
Det er Coca Cola som troner ‘Top 100 Best Global Brands 2011’, men nedover på lista er det også flere motemerker.
Plassering | Merke |
| 18 | Louis Vuitton |
| 21 | H&M |
| 25 | Nike |
| 36 | eBay |
| 39 | Gucci |
| 44 | Zara |
| 60 | Adidas |
| 66 | Hermès |
| 84 | Gap |
| 93 | Armani |
| 95 | Burberry |
Interbrand sin kåring ‘Best Global Brands’ tar blant annet utgangspunkt i merkets økonomiske yteevne, samt til styrke når det kommer til å sikre et selskap positiv vekst.
Ifølge Interbrand, viser årets kåring at til tross for et uoversiktlig økonomisk landskap, klarer merkene å utvikle seg for å møte behovene til dagens forbruker.
– Ved å forbedre digitale strategier og styrke sosiale nettverk, oppretter de en mer verdifull tilknytning til kundene, sier Jez Frampton i Interbrand til sportswearnet.com.
Interbrand ble opprettet i 1974 og har nærmere 40 kontorer i 25 land.