hovedbilde

Inn i Norge med italiensk kvalitet

Med klær av høy kvalitet og med solide, italienske håndverkstradisjoner og sans for sofistikerte detaljer i ryggen lanserer Giovanni Marchini og Fahrudin Kadribegovic herremerket Quinto Canto i Norge.

Publisert

De satser på Norge: Pio Vitali, Valentino Indri, Giovanni Marchini og Fahrudin Kadribegovic.

Selskapet som står bak Quinto Canto, Isastyle, er eid av en familie som har vært i tekstilbransjen i 40 år.

- Det ligger mye forskning og erfaring bak våre klær. Vi legger stor vekt på høy kvalitet basert på lange håndverkstradisjoner og har spesielt øye for detaljer og solid håndverk. God passform, komfort og detaljer som skiller seg ut fra andre produkter er våre viktigste kjennetegn. Kolleksjonene våre er brede, laget for alle aldersgrupper. Her er det ikke bare klær for ungdom, men også for godt voksne mannfolk, sier Pio Vitali og Valentino Indri, som er på Norgesbesøk hos agentene Giovanni Marchini og Fahrudin Kadribegovic.

Et utvalg av fritidsbuksene.

Kvalitet og detaljer

- Vår filosofi er å lage produkter av høy kvalitet som skiller seg ut. Vi skal stå for originalitet. Komfort og funksjonalitet, sier Pio Vitali.

Han viser fram noen av kolleksjonens fritidsbukser som eksempel: Førsteklasses bomull med stretch og en ergonomisk passform som gjør buksen behagelig uansett størrelse, og uansett om du sitter eller står. Noen modeller har en spesiell skråsydd søm på utsiden av året fra livet og ned til kneet, ellers er det bare en dobbel søm i beina. Noen modeller har spesielt tilskåret høyt liv i ryggen.

Giovanni Marchini med en av jakkemodellene.

- Eksempler på spesielle detaljer som gjør at vi skiller oss ut. Alt produseres i familiens egen fabrikk i Italia, og underleverandørene er også en del av familien, slik at de deler vår filosofi og går gjennom den samme strenge kvalitetskontrollen, sier han.

Norge først

­- Vi ønsker å vokse i Skandinavia, med starter i Norge. Grunnen er både at våre kolleksjoner passer godt i det norske markedet, og at norske kunder har god økonomi og kjøpekraft. Vi starter i Norge, og vil vokse videre i de andre skandinaviske landene etter hvert, sier Giovanni Marchini.

- Kolleksjonen er stor, og favner fra fritidstøy og hverdagsklær til konfeksjon. Når Isastyle nå satser i Skandinavia, gjør vi det i første omgang med fritidsklær, bukser, skjorter gensere, jakker og noen ytterjakker. Vi har plukket ut den delen av kolleksjonen som vi mener passer best i Skandinavia, en basickolleksjon og en fashionkolleksjon, sier Marchini.

De buksene som hører med til kolleksjonen som presenteres i Norge har alle navn etter italienske byer. Alle har sine spesielle uttrykk og detaljer.

Private labels

I første omgang skal kolleksjonen selges inn til et utvalg frittstående butikker i Norge, men Giovanni og Fahrudin vil også ta kontakt med kjeder. - De som ikke er interessert i den ferdige kolleksjonen kan få tilbud om produksjon av private labels i vår fabrikk, sier han.

Powered by Labrador CMS