
Johnny Love vokser
Johnny Love vokser og har fått en god start på sin satsing i USA. Omsetningen øker med 30 prosent i forhold til 2010, og mye tyder på omtrent samme vekst neste år.
John Vinnem kan glede seg over sterk vekst.

- Omsetningen har vokst med 30 prosent i år, og vil passerer 11 millioner. Målet var å passere 10. Etter å ha solgt vårkolleksjonen for 2012, ser det ut til at vi vil vokse med rundt 30 prosent neste år også, sier designer John Vinnem, som er godt fornøyd med utviklingen.
- Vi er inne i en god periode med hyggelig vekst i alle markedene vi er inne i. Salget i Skandinavia har gått bra, og vi har en tysk distributør som har fått en meget god start. Derfor vil vi delta på flere messer i Europa i tiden framover. Går alt som vi håper, stiller vi på Pitti Uomo i januar. Det er den viktigste messen for herreklær i Europa, med alle de viktige innkjøperne på plass.
Johnny Love har brukt mye energi og ressurser på sin satsing i USA. De har hittil fått avtale med 12 butikker i USA og 4 i Canada.
Mye avhenger av å finne fram til og få kontakt med gode butikker som kan fungere som referanser for videre vekst. I USA er det blant annet inngått avtale med Sachs i New York, og en god salgsutvikling i startperioden vil gi svært mange muligheter, sier Vinnem. Samtidig jobbes det med å utvikle organisasjonen for å sikre kvalitets- og leveringskvalitet fra nye kunder i et krevende marked.
Han gleder seg ellers over å ha fått godkjent Trade Mark for merket i Norge og Europa, noe som gir viktig beskyttelse. Det er også søkt varemerkebeskyttelse i USA. – At noen kopierer klærne dine kan du aldri beskytte deg mot, men det er svært viktig å beskytte seg slik at ingen kan kopiere merket ditt, sier han.