guro

Lexington øker mer på klær

Lexington er en godt kjent merkevare i Norge. Nå satser vi tungt på å utvikle kleskolleksjonene og vokse videre. Vi tenker langsiktig og ønsker å bygge gode relasjoner, gjøre kundene til våre partnere og vokse sammen med dem, sier Guro Holsve, daglig leder for Lexington  Norge .

Publisert

Guro Holsve kan presentere en bred Lexington-kolleksjon.

Det svenske merket har tidligere vært solgt gjennom agentur i Norge, men fra 2012 er distribusjonen styrt fra Stockholm med egne ansatte i Norge. Guro er også ansvarlig for kleskolleskjonen.

- Lexington klær har alltid vært sterkt knyttet til Home-konseptet. Vi skal selvsagt fortsette å jobbe tett sammen begge konseptene fra vårt nye, flotte felles showrom i Sagveien og utnytte at vi har mange felles kunder. Men i tillegg skal vi satse videre på klær og ansetter en ny selger. Dette, sammen med mange markedsaktiviteter, gjør at vi kan bygge opp merkevaren og skape langsiktige relasjoner til kundene, sier Holsve.

Amerikanske symboler og effekter preger Lexington.

Den svenske gründeren Kristina Lindhe startet Lexington med å produsere pledd. I dag er det svenske merket med inspirasjon og stil fra Hamptons på USAs østkyst et sterkt internasjonalt merkenavn både i homesegmentet og klær, med Lindhe og ektemannen Tommy som entusiastiske drivere.

- Vi er kjent for klassiske, høyprofilerte produkter som prismessig ligger i midtsegmentet og oppover. Lexington forbindes med høy kvalitet og komfortable, tidløse og stilige klær som varer, og som er lett gjenkjennelige og matchende fra sesong til sesong. Basisfargene er marine, sand og hvitt, gjerne med rødt som kontrast. Det produseres to kolleksjoner årlig med ti leveringer. Vi har en bred kolleksjon som blir meget godt mottatt av norske kunder, og har derfor hatt en positiv utvikling og en hyggelig omsetningsøkning det siste året, sier Holsve.

Klassisk, tidløst og varig er tre viktige stikkord for Lexington

Powered by Labrador CMS