memini1.web

Memini drar til Amerika

Det norske barnetøysmerket MeMini har fått innpass hos forhandlere i Canada og USA, etter å ha deltatt på messen ENK kids i januar med sin høstkolleksjon for 2013.Et agentur drevet av norske Kathrine Utseth deltok på messen i New York, der hun presenterte MeMini.

Publisert

Foto: Gunn Kristin Monsen

Det meldte seg interesserte forhandlere fra Aspen, New York, Florida, Minneapolis og California, og fra august 2013 blir MeMini eksportvare fra Norge til USA for første gang.

Det er et spennende marked som vi har stor tro på. Våre nye forhandlere er selvstendige butikker med et utvalg av merkevarer, samme type butikker vi har presentert MeMini i Norge og Sverige, sier designeren bak Memini, Kristine Vikse, i en pressemelding.

Foto: Gunn Kristin Monsen

- Vår agent har jobbet i ett år for å få innpass på dette markedet, og vi har tro på vekst, men det må gå i riktig tempo. Her er det store muligheter, men det grunnleggende arbeidet må være og timingen må være riktig. Det er en vanvittig stor konkurranse, men også store muligheter på dette kontinentet.

Kolleksjonen for høst 2013 er utvidet med produkter opp til 12 år, men ellers er vi tro mot MeMini-konseptet og bygger videre på det gode grunnlaget vi har bygget opp siden starten i 2006, sier Vikse.

Med plagg fra innerst til ytterst, der strikk spiller en stor rolle, har også MeMini- kolleksjonen utviklet konseptet videre med å legge om alle bomullsplagg til økologiske kvaliteter. Dette er et viktig strategisk valg for å nå nye markeder.

Fra våren 2013 er derfor store deler av kolleksjonen i organisk bomull, også strikk.

Foto: Gunn Kristin Monsen

Powered by Labrador CMS