Når Norrøna nå lanserer ny hjemmeside optimaliseres ikke bare kjøpsprosessen. Kunden gis også en mer omfattende totalopplevelse av merkevaren. Historiefortelling integreres i større grad, slik at besøkende lettere kan skille konseptene fra hverandre og følgelig finne sin foretrukne stil, heter det i en melding fra den norske sportstøyleverandøren.
Opplevelsesbasert forbrukerportal
I dagens digitale æra har Norrøna gått «all in» med sin nye oppgradering, hvor opplevelsesbaserte finesser står i sentrum. Sammen med det digitale konsulentselskapet Making Waves har Norrøna hatt som mål å utvikle en fremtidsrettet digital plattform for både kunder og besøkende.
- Den nye hjemmesiden vil være enexperience hub.Vårt fokus i dette arbeidet har vært å utvikle en brukervennlig og fleksibel portal, der man intuitivt kan oppleve merkevaren Norrøna samt våre konsepter og produkter, uavhengig av plattform. I tillegg ønsker vi å basere oss i stor grad på eget innhold og løfte frem våre ambassadører, sier markedsdirektør i Norrøna, Bjørn Fjellstad.
Digital skreddersøm
Den nye hjemmesiden er tilpasset alle digitale plattformer, hvilket innebærer en ny brukeropplevelse - både på pc, nettbrett og mobil.
- Den nye løsningen er basert på banebrytende teknologi og representerer en fremtidsrettet digital plattform for Norrøna. Norrøna vokser internasjonalt og den digitale plattformen er en viktig satsning for å støtte opp under dette, sier Kim Ydse Krogstad, Chief Operating Officer i Making Waves.
Oppgradert nettbutikk
Den integrerte nettbutikken har også fått et ansiktsløft for å forsterke kundenes handleopplevelse. Blant de oppgraderte funksjonene er et enklere grensesnitt, mulighet til å filtrere produkter etter kategori, bruksområde, stil eller konsept - samt mer omfattende produktdetaljer og videoer. Dette er riktignok bare første steg i prosessen, hvor oppgraderinger og nye funksjoner kontinuerlig vil bli lagt til.