Frank-Remme-1265

Remme tenker norsk og internasjonalt

Frank Remme er et nytt norsk merke med store internasjonale ambisjoner. Første mål er å etablere seg i Norge og Skandinavia, deretter resten av Europa og Asia. Og starten har gått meget bra.

Publisert

Alle fotos: Frank Remme AS

- Vi er svært fornøyd med det første innsalget. Meget god respons i Norge fra butikker vi ønsker å være i og mange interessenter fra utlandet er langt i overkant av det vi våget å håpe på, sier Frank Remme.

Frank Remme

Han har vendt hjem til Norge igjen etter mange år i utlandet. Han reiste til Italia som 17-åring og deretter til Paris, hvor han studerte ved velrennomerte La Chambre Syndical de La Couture Parisienne. Senere har han jobbet for Christian Lacroix og Christian Dior før han gikk videre til H&M og WeSC. Nå er han tilbake i Norge og står på egne bein, med eget merke i et selskap eid av ham selv og to partnere.

Tenker norsk og internasjonalt

- Vi tenker internasjonalt fra første dag. Men vi skal bruke og fronte norsk design, derfor er det selvsagt viktig å etablere merket i Norge først, slik at folk vet hva vi er og hva vi står for.

High end

Frank Remme retter seg mot high end-markedet. Med en god kundebase i Norge etter det første innsalget er vi strålende fornøyd. I tillegg har vi fått flere interessante forespørsler fra Asia. Etter å ha fått fotfeste i Skandinavia, kommer Europa og Asia.

Selger stil

Han beskriver kolleksjonen slik:

- Vi selger ikke bare produkter, vi selger en stil og en merkevare. Vi har en rød tråd i alt vi gjør. Den mentale alderen på våre kunder er trolig rundt 30 år. Klærne har en ungdommelig, leken, sporty og avslappet stil. Vi tar utgangspunkt i det klassiske, men alltid med en egen twist.

Ettersom jeg er en blå mann, vil alle kolleksjoner alltid inneholde blått. I tillegg kommer svart, grått og hvitt, med aksentfarger som varierer fra sesong til sesong, men uten å være dominerende. Sommerkolleksjonene er naturlig bok noe lysere, med mer preg av fest og høytid, men klærne kan alltid mikses og matches uavhengig av sesong.

Jeg legger stor vekt på å velge naturlige, myke og komfortable materialer i høyeste kvalitet, som ull, alpakka, bomull. Vi kombinerer og blander farger og materialer, og har en god del print, og et signaturmønster. Målet er alltid å skape elegante klær som fremhever kvinnekroppen på en vakker måte.

Finner ambassadører

En viktig del av markedsføringen er å knytte til oss samarbeidspartnere i underholdningsbransjen som kan eksponere klærne. Men de er helt vesentlig at de liker klærne, bærer dem med stolthet og opptrer som gode ambassadører for oss. Den første innsalgsuka hadde vi fullklaff med to TV-opptredener: først Bertine Zetlitz og deretter Marthe Stokstad. I tillegg driver vi «geriljavirksomhet» på instagram, facebook og andre sosiale medier for å få fram budskapet vårt, noe som fungerer meget bra.

Fire kolleksjoner

Frank Remme kommer med fire kolleksjoner i året, med mellom 20 og 25 plagg i hver, og har utnyttet sitt store kontaktnett til å finne svært gode produksjonspartnere. Den første kolleksjonen er i butikk i november.

Powered by Labrador CMS