
Resteröds satser i Norge
I februar 2012 kan du kjøpe de offisielle 15års jubileumsproduktene til by:Larm - utviklet av Resteröds. Dette er en del av strategien til Resteröds satsing i Norge. Med nye eiere og ny agent satser nå klesmerket i det norske markedet.
Resterøds har utviklet en fashionkolelksjon for begge kjønn. Samarbeidet med By:Larm er en viktig del av merkevarearbeidet i Norge

Resteröds er et kjent svenskt merke som nå er på vei inn i det norske markedet. Merket ble etablert i 1935 i Sverige og har siden det vært store på undertøy. De siste årene har de utviklet en fashionkolleksjon som har høstet gode kritikker.
Resterøds er store på undertøy

Resteröds har en konservativ, britisk stil med en svensk twist, og hovedmålet er å bli favorittplagget i hylla. Resteröds sin lange historie, solide erfaring og mote-awareness skal bidra til at det norske folk nå skal få øynene opp for merket.
Muskler
JBS konsernet, som er Skandinavias største undertøysprodusent for herrer, kjøpte Resteröds i oktoberi fjor. Dette medførte stor satsning i Danmark, Sverige og nå i Norge.
JBS har gjennom sitt kontor i Norge, Dovre-JBS AS, ansatt Frode Strømman (agent) – et kjent fjes i norsk motebransje. Frode Strømman har gjennom sin erfaring fra Diesel og Moods of Norway, stor tro på Resteröds i Norge.
- Etter min erfaring, og når jeg ser etterspørselen i markedet slik det er i dag, kommer dette merket til å bli stort, sier Strømman.
JBS vil styre distribusjon og produksjon av Resteröd. Dette medfører solid kontroll og en sterk økonomisk ryggrad.
Samarbeidspartner til By:Larm
Resteröds signerte nylig en samarbeidsavtale med by:Larm. En avtale som vil fronte Resteröds mot et bredt musikkinteressert publikum. By:Larm har 15års jubileum i 2012 og det vil derfor utvikles jubileumsjakker, luer, gensere og t-skjorter.
Det å være samarbeidspartner til Skandinavias største festival er en del av lanseringsstrategien til Resteröds i Norge. Resteröds satser mot et marked hvor det er stor konkurranse, mange tilbydere, men også stor etterspørsel.
- Det er viktig å posisjonere seg riktig i markedet slik at man kan skape en stor vekst på en riktig måte. En av de største driverne i vår kanal er image. Hvem bruker merket, hvilken gruppe, hvor og hvorfor. Alt dette er med på å bygge under vår merkevarebygging. Det er derfor viktig for oss å vise oss fra vår beste side, og samtidig være strategiske, sier markedssjef Anders B. Hovden.