
DK Company kjøper Pulz, Culture og Educe
DK Company starter 2016 med et tigersprang og kjøper opp de tre merkene Pulz, Culture og Educe fra Ball Group, som er eid av kapitalfondet Axcel.
Oppkjøpet skal styrke konsernets posisjon i midtmarkedet og bidra til å nå målet om å bli en av Europas ledende multibrandtilbydere.
«Vi er stolte over å overta tre sterke merker som er inne i en positiv utvikling, ikke minst takket være mange kompetente medarbeidere. Vi har stor respekt for de merkene de har bygd opp, og vi ser fram mot et tett samarbeid. Alle medarbeidere tilbys å fortsette i sine jobber fra DK Companys adresse i Ikast.
Vi overtar tre svært forskjellige merker. Culture kommer inn i konsernet med en stor omsetning og en spennende kolleksjon. Pulz er særlig sterk på jeans og vil styrke DK Companys utvalg på underdeler. Educe er viktig i forhold til vårt salg av ekspressvarer. Vi ser frem til å arbeide med de nye merkene og utnytte synergiene i våre retailkonsepter. Og vi ser store muligheter i konsernenes e-handelsplattform, hvor det vil skje en integrasjon. Vi ser også et stort potensial i å introdusere de tre merkene på konsernets wholesalemarkeder i Mellom- og Sør-Europa, heter det i en pressemelding fra DK Company, som regner med at oppkjøpet vil øke årsomsetningen med rundt en kvart milliard kroner.
Bare Zizzi igjen
Ball Group satser videre på Zizzi for kvinner med kurver og former, og legger opp til videre vekst både i sitt retailsystem og i wholesale.