Flere vil ha hatt og sixpence
- Det blir stadig større interesse for luer og hatter. Vi merker en meget positiv økning i salget, sier Finn Bursche i MJM Hats. Nå har Sissel Strand tatt over som agent for Norge og skal utvikle salget videre.
- De siste årene har den danske hatte- og lueleverandøren han hatt en meget god utvikling, også i det norske markedets, sier Finn Bursche, som er godt fornøyd med at interessen for ulike typer luer og hatter øker, også blant Ola Nordmann, som i flere tiår har assosiert hodeplagg med toppluer. Stadig flere bruker hatt, og blant menn har etterspørselen etter sixpence økt voldsomt de siste årene
- Hatten er i ferd med å få sin renessanse, både blant menn og kvinner. Og stadig flere yngre menn vil ha sixpence. Etterspørselen øker og vi får stadig nye forhandlere, sier en godt fornøyd Sissel Strand.
MJM har en stor kolleksjon med hatter og luer, produsert i Italia. I tillegg har de utviklet en omfattende hanskekolleksjon, og de er forhandler for Borsalino i Norge. Sammen med sin datter Kristina Antonsen Foss skal hun selge MJM over hele Norge, kombinert med agenturet for det norske smykkemerket Arts & Craft i Midt-Norge og Nord-Norge.
De har et helt nytt showrom i Fossegrenda i Trondheim som utgangspunkt, men er mye ute på veien for å oppsøke eksisterende og nye kunder.