Floyd_Tommy-Smith

Floyd med «cash&carry» for engroskunder

Floyd by Smith bygger ut lageret i Holmestrand og tilbyr engroskundene «cash & carry» hvor de kan plukke varer fra et lager på 2500 kvadratmeter.

Publisert

Tommy Smith tilbyr engroskundene et plukklager på 2500 kvadratmeter.

Floyd opererer med omgående salg og korte bestillingstider, fra én til åtte uker gjennom hele året. Nå går de enda lenger enn de aller fleste andre leverandører ved å øke lagerbeholdningen for å sikre kundene omgående levering og kontinuerlig supplering av varer.

– Vi mener det er helt avleggs at kundene må sette store forhåndsordre i august og få varene et halvt år etter. Det binder mye kapital, og gjør at innkjøperne ikke har god nok oversikt over hva som er bestilt og når varene kommer i butikken, sier daglig leder Tommy Smith.

– Vi har organisert oss på en annen måte, med korte bestillingstider og omgående salg. Nå tar vi enda større risiko på vegne av kundene våre ved å produsere det aller meste av varene for lager og gjøre dem tilgjengelig på dagen når kundene trenger å fornye butikkene sine. De kan komme hit til oss og plukke varer i en handlekurv eller et trillestativ, få dem pakket og ta dem med seg i bilen. Her får de anledning til å gå rundt og se og kjenne på varene og ta dem med seg med en gang. Eller vi kan ordne med transport slik at de leveres dagen etter.

Mer fleksibelt for kundene

Floyd har utvidet hovedkontoret og lageret i Holmestrand.

Med 45 minutters kjøring fra Oslo og 30 minutter fra Rygge og Torp vet han at mange av hans kunder vil benytte seg av tilbudet.

– De som ikke har anledning til å komme hit kan gå inn på vår nettbutikk, bestille der og få varene tillsendt, sier Smith.

– Dagens marked er så tøft og usikkert for de fleste at de må sørge for å være tett på markedet og fornye seg hele tiden. Mote er ferskvare. Vi avlaster kundene ved å lagerføre varene slik at de kan redusere forhåndsordrene og bli mer fleksible og nyhetsorienterte og drive god og lønnsom butikk. Omsetningen øker når det stadig kommer nye varer i butikken. Flere som har vært her og tatt med seg varer på fredag, kommer igjen på mandag fordi de er utsolgt, sier Smith.

I alle kanaler

– Vi ønsker å være mest mulig tilgjengelige og leveringsdyktige. Derfor er vi til stede i alle salgskanaler. Vi har to selgere som reiser over hele landet. Vi er på messer og minimesser og har showrom på Norsk Moteforum. Vi har 12 egne butikker og fem samarbeidsbutikker. Vi har telefonbestilling, er på Facebook, har nettbutikk for engroskunder og for forbrukere, samarbeid med nettbutikken Miinto.no, og nå også åpent lager for engroskundene.

Powered by Labrador CMS