Gina Tricot med reiseguide

Gina Tricot lanserer Guided by Style, en interaktiv byguide basert på stil.

Publisert

22. mars lanserer Gina Tricot sin stilbaserte byguide: Guided by Style. I samarbeid med 12 profiler fra London, Paris og Berlin har motekjeden skapt en guide som gir brukerne tips om favorittsteder, basert på profilenes stil. Resultatet er en byguide med vidt forskjellige opplevelser av samme by.

Når vi er ute og reiser, ser vi ofte personer med kul stil, og lurer på hvor de pleier å shoppe, spise og gå ut. Det har Gina Tricot tatt til etterretning i utviklingen av sin stilbaserte byguide.

Guided by Style er en interaktiv web-app der brukeren først velger hvilken by hun vil besøke. Deretter vises flere profiler med helt ulik klesstil. Ved å velge den stilen hun liker best, får hun personlige tips for dag, kveld og natt. På den måten finner brukeren reisetips som passer hennes egen stil.

Forut for lanseringen har Gina Tricot valgt å samarbeide med flere kjente it-girls, blant andre Camille Charrère og Hedvig S. Opshaug, samt andre lokale profiler. Målet er å tilby et bredt utvalg av individuelle stiler, slik at profilenes personlige tips gir brukerne en genuin opplevelse utenom de klassiske turistfellene.

– Reising er en stor interesse for målgruppen vår, og vår ambisjon er å kunne tilby kundene et interessant innhold som de kan dra nytte av. De forventer at varemerkene tilbyr mer enn gode produkter; de vil ha opplevelser som inspirerer og kan deles. Guided by Style er en innovativ måte for oss å skape merverdi og engasjement hos målgruppen vår på, sier Magnus Johansson, Marketing Director hos Gina Tricot.

For å skape blest om guiden har Gina Tricot, sammen med DDB og regissøren Agnes-Lo Åkerlind, skapt en interaktiv film som består av fire point of view-filmer. I filmen får vi følge de fire London-profilene gjennom døgnet, filmet fra hvert sitt perspektiv. Seeren skal velge den profilen hvis stil hun liker best, akkurat som i guiden, men kan bytte profil gjennom filmens gang. På den måten er det mulig å hoppe mellom ulike profilers opplevelser samtidig. Musikken i filmene er skapt av Little Jinder.

– I Guided by Style har vi utnyttet vissheten om at stilen sier svært mye om oss mennesker, og har laget en reisehåndbok der vi lar forskjellige stiler være inngangsporten til nye byer, sier Tove Langseth, Creative Director hos DDB Stockholm.

Gina Tricot har også et samarbeid med Momondo.no, som er den offisielle reisepartneren for Guided by Style.

Guided by Style lanseres på guidedbystyle.com den 22. mars.

Powered by Labrador CMS