I løpet av to år har firmaet samlet inn og resirkulert og reparert en halv million kleshengere

Nordic Hangers blir Instore Agency

Det svenske selskapet Nordic Hangers er Nordens ledende leverandør på eksponeringsutstyr for moteindustrien. Nå bytter selskapet navn til Instore Agency.

Publisert

Nordic Hangers historie starter i 1958, da Sven Turesson startet sin fabrikk for kleshengere i Gnosjö og Franz Karner et par år senere etablerte sin fabrikk i Lidköping. I dag er selskapet partner med Mainetti, verdens ledende hengerselskap, men tilbyr også et komplett sortiment av poser, presangemballasje og butikktilbehør som dukker, byster, stativ og kurver.

På kundelisten finnes varemerker som Acne, Oscar Jacobson, Odd Molly, KappAhl, Cubus og Haglöfs. I Norge Instore Agency samarbeidssavtale på kleshengere for alle kjedene i VARNER Gruppen, Bjørn Haug AS (distributør), Ricco Vero og Frislid. PM Retail kjøper både butikkemballasje og kleshengere.

Nå velger Nordic Hangers å skifte navn til Instore Agency. Ifølge selskapets VD Petter Skantze er det flere grunner til det:

– Den viktigste grunnen til navneskiftet er at vi gjør mye mer enn bare hengere. De siste årene har vi vokst, og i dag tilbyr vi et komplett sortiment av flyttbar butikkeksponering. At det ble nettopp Instore Agency var fordi vi ville ha et navn som speiler vår forretningsidé. Fordi vi i tillegg til våre produkter og bransjens bredeste kunnskap tilbyr en kreativ og nytenkende arbeidsmetode. Selvsagt kan man handle standardhengere hos oss. Men vi kan gjøre mye mer. Med oss får du en kreativ partner som kan komme med forslag og innovative løsninger som løfter hele butikken din videre. Vårt mål er ganske enkelt å hjelpe våre kunder med å få en bedre butikk.

Resirkulerer hengere

Instore Agency har etablert en gjenvinningsordning med returpant for kleshengere som gir gevinster både for selskapet, kundene og miljøet. Hengerne som samles inn repareres på et verksted i Lidkøping i samarbeid med Lidkøping kommune, som på denne måten kan tilby arbeid til funksjonshemmede. I løpet av to år er det samlet inn og reparert en halv million kleshengere, noe som har spart 14 tonn plast og 3,2 tonn metall. Noe som gir gevinst for alle: Billige råvarer, rimelige priser og mindre miljøbelastning. Kjeder som Lindex, KappAhl og H&M har deltatt i ordningen.

Ny grafisk profil

I tillegg til nytt navn har Instore Agency også lansert ny hjemmeside og ny grafisk profil. Men Petter Skantze er sikker på at kundene vil kjenne seg igjen.

– Vi er de samme menneskene som vi alltid har vært. Vårt hovedkontor og vår produksjon ligger fortsatt i Lidkøping, og vi har showrom i Gøteborg. Vi har de samme verdiene, vi fortsetter å satse på kvalitet, miljø, design og innovasjon, og våre kunder får akkurat den samme service som de er vant til. Mye er nytt, men mye er også akkurat slik det alltid har vært, avslutter Petter Skantze.

Powered by Labrador CMS