Terje Myklebust (t.v.) og Marius Bråthen

Skal gjøre Pierre Cardin bedre kjent i Norge

Terje Myklebust og Marius Bråthen i Mr. Tailor skal sørge for å få Pierre Cardin inn i flere norske butikker.

Publisert

- Vi har et godt utgangspunkt fordi Pierre Cardin er et godt kjent og anerkjent merkenavn, med en plettfri fortid som ingen kan hefte noe negativt ved, sier de.

- Vi har ingen hast. Det viktigste for oss er å komme inn i de rette butikkene. Pierre Cardin har rundt 20 kunder i Norge i dag, og målet er rundt 40 butikker. Pierre Cardin er en konseptkolleksjon, og vi ønsker kunder med riktig profil, og som har anledning til å bruke og utnytte konseptet.

Pierre Cardin er italieneren som gjorde franskmann av seg. Etter å ha jobbet med noen av de store motenavnene, som Dior, lanserte han sin første egne kolleksjon i 1953. Hans stil var futuristisk og banebrytende på 50- og 60-tallet. Klærne hans vakte oppsikt, og han ble et hett navn i moteverden. Blant mye annet designet han dresser for the Beatles.

Hovedmålgruppen for dagens kolleksjoner er voksne menn. Materialer og håndverk av høy kvalitet kjennetegner klærne. Stretchkvaliteten Futureflex finnes i alle plagg, noe som gir god passform og høy komfort.

- Det er en bred kolleksjon som er spesielt sterk på konfeksjon, ytterjakker, strikk og jeans. Merket har en sterk posisjon i mange europeiske land, spesielt i Tyskland, og har et meget godt lager- og logistikksystem. – Et stort lager, både av basevarer og sesongvarer, gjør det raskt og enkelt å supplere, sier Myklebust og Bråthen.

Begge jobber i butikk i tillegg til og har derfor god oversikt over trender og bevegelser i markedet. Arbeidet med å gjøre Pierre Cardin bedre kjent i Norge skjer med utgangspunkt i showrom i Norwegian Fashion Center.

Powered by Labrador CMS